Aviseringar
Rensa alla

Vilken mobil är bäst för mig?


Ämnesstartare

Känner mig mycket gammal och oinsatt med alla smarta telefoner nowadays. Jag vill ha en mobil jag kan smsa relativt billigt med, ringa, surfa på internet och sådära. Är en fattig studerande (eller jag kommer vara inom några månader) så har inte råd med hysteriskt dyra lurar.

Jag inser att det kan vara dags att skrota min gamla knallgröna motorola då den börjat fungera lite skumt, men känner mig så vilsen i dagens mobiltelefonträsk. Tipsa mig om trevliga telefoner så jag kan luska lite själv. Och varna mig för dåliga köp.

Tack och hej.


   
Citera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Jag vill ha en mobil jag kan smsa relativt billigt med

Då är det ju en bra operatör, inte en mobil, du ska leta efter.

Köp en ajfån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ngn billig android? = > typ htc wildfire maybe?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Då är det ju en bra operatör, inte en mobil, du ska leta efter.

jo vet kom på det senare. heh.

krasch:

Köp en ajfån.

verför, har hört att dom är doliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

verför, har hört att dom är doliga

har hört att de är bra.[y]

obs. kan ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

har hört att de är bra.[y]

hahahhahahahahahaha

alltså

köp ej ajfon om du e primitiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller köp o ge den till mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Tipsa mig om trevliga telefoner så jag kan luska lite själv.

Samsung Galaxy S är nere under 3000kr nu, förra årets modell, men klart prisvärt köp som dessutom kommer med senaste versionen av android. Har fortfarande grym hårdvara och en av de bästa skärmarna. Har du pengarna är den nog bästa köpet just nu [y]

ZTE Blade verkar vara ett bra budgetalternativ, för 1500kr får man jävligt mycket för pengarna. Den är inte grym på något sätt, men den har allt men behöver och den är billig. Fått bra betyg i tester med. Kanske är budget-grym [crazy]

HTC Wildfire är ganska nice med, lite dyrare än ZTE Blade, men med radio, blixt till kameran och kanske lite snyggare. Dock samma processor och grafik som ZTE Blade, så ingen större prestandaskillnad där [confused]

Undvik Sony Ericssons Androidlurar (utom Arc), dem har stora problem med att uppdatera sin mjukvara [ops]

Varför nämner jag inte Iphone? För att dem är dyra, även två år gamla Iphone 3Gs kostar fortfarande över 4000kr [n]


   
SvaraCitera
zIGGE

Pheadrus:

Samsung Galaxy S

Har ingen kamera blixt. Bra mobilkamera utan blixt. Och är ful, plastig, tråkig att hålla i. Ofta sämst batteritid.

Ska uteslutas. (men vet att OP köper den bara för att trotsa mig nu)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skuttade in på Expert och såg en telefon som såg fin ut. Frågade killen om den fanns i rosa, det fanns den.
Två sec senare skuttade jag ut från Expert med en rosa telefon i påsen.


   
SvaraCitera

Köpte min för typ 300 på clas ohlssons. Man kan smsa och ringa med den. Det räcker för mig. Och så kan jag tappa den i golbet/asfalten utan att bi nervös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Har ingen kamera blixt. Bra mobilkamera utan blixt. Och är ful, plastig, tråkig att hålla i. Ofta sämst batteritid.

Att den saknar blixt är störande, det kan jag hålla med om. Hurvida den är snygg eller inte är ju enbart en smaksak, tycker de flesta smartphones ser ganska trista ut. Tråkig att hålla i? Den känns plastig för att den är gjord av plast, men den är också jävligt lätt och tunn, vilket inte är helt oviktigt då smartphones lätt blir klumpiga, jag tycker det kompenserar. Batteritiden är bättre än på de flesta andra smartphones med stora skärmar, dessutom har alla smartphones mer eller mindre dåliga batteritider, med normalt användande får man räkna med att ladda minst en gång om dagen.

zIGGE:

Ska uteslutas.

Känner du för att presentera ett bättre alernativ då, eftersom mitt var så hopplöst? Eller nöjer du dig med att vara gnällig och okonstruktiv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Köpte min för typ 300 på clas ohlssons. Man kan smsa och ringa med den. Det räcker för mig. Och så kan jag tappa den i golbet/asfalten utan att bi nervös.

det är typ en sån jag har nu, den kostade väl runt tusenlappen julen 2006. sedan dess vet jag inte hur många gånger jag tappat den medan jag cyklat, rakt i stallgolvet, på hårda kanter i badrummet... tyvärr har den börjat sluta ringa och vibreringsgrejen funkar inte så bra till och från, så känns som om det är dags att ta förväl snart. Rip.

isola:

Två sec senare skuttade jag ut från Expert med en rosa telefon i påsen.

åh, vad var det för fint???


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

en 2006. sedan dess vet jag inte hur många gånger jag tappat den medan jag cyklat, rakt i stallgolvet, på hårda kanter i badrummet... tyvärr har den börjat sluta ringa och vibreringsgrejen funkar inte så bra till och från, så känns som om det är dags att ta förväl snart. Rip.

Köp en ny i samma modell? Dom är så praktiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Köp en ny i samma modell? Dom är så praktiska.

fast nei
Den har aldrig varit helt och fullt till bgelåtenhet. förutom att den har en fin färg.


   
SvaraCitera