Aviseringar
Rensa alla

Vilken mobil ska jag ta??


Ämnesstartare

Just nu har jag en Samsung Corby s3650, en touch mobil som inte alls funkar och ska då byta mobil. Jag har tittat på den nya Sony Ericsson Xperia x8, en touch mobil. Men så fick jag för mig att jag inte alls ville ha en touch och började titta på Sony Ericssons w995i istället... Men nu så känner jag mig osäker, jag kommer verkligen sakna touchen om jag tar en med knappsats, men å andra sidan så är det lättare att smsa under lektionstid utan att bli upptäckt då man har knappsats...

Någon som kan hjälpa mig i alla fall lite? Jag vet att det är upp till mig, men har ni några tips? [cute]


   
Citera

Jag har en HTC Desire som jag är väldigt nöjd med. Vet inte mycket om dom som du funderar på att köpa.


   
SvaraCitera

emelilie:

lättare att smsa under lektionstid utan att bli upptäckt då man har knappsats...

Borde vara bättre med touch, låter inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emelilie:

Vilken mobil ska jag ta??

Ingen alls, du måste betala för den! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ingen alls, du måste betala för den!

Om jag tar den med knappsats slipper jag betala 😉 Men jag tänker inte bara på priset, den andra går på 2000kr, inte så mycket ändå, jag vill ha en mobil jag verkligen är nöjd med då jag inte lyckats så bra på den punkten på de två senaste mobilerna jag haft.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emelilie:

jag vill ha en mobil jag verkligen är nöjd med då jag inte lyckats så bra på den punkten på de två senaste mobilerna jag haft.....

Öh, har du krav på att den skall vara snygg och bekväm att hålla i, eller räcker det att den har de funktioner som passar dina behov?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Huvudsaken är att den passar mina behov (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta inte Xperia 8.
Om du ska ha Sony Ericsson så borde du välja Xperia 10 mini/mini pro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ta inte Xperia 8.

Hur så? (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emelilie:

Hur så? (:

Ahh, hade lite fel, tänkte på någon annan. Men ta den om priset för de bättre smartphonesen är för mkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Men ta den om priset för de bättre smartphonesen är för mkt.

Okej (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SE W995 är en rätt ok telefon, trots att den inte är så ny. Om man inte priorirerar att kunna ladda ner massa apps, och vill ha en liten smidig telefon med bra batteritid, riktiga knappar och ändå ganska stor skärm är den riktigt bra fortfarande. Den har ju allt som går att stoppa in i en icke-smartphone, inklusive bra kamera med blixt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du har råd: Iphone 4, Samsung Galaxy S eller en HTC (Desire, Legend, Desire HD t ex)

Om du vill ha budgetalternativ: Sony ericsson xperia x10 mini, eller en med knappsats


   
SvaraCitera

Skit i specifikationerna, tänk mer på hur lätt det är att ta de där mobilerna du spanat in. Överväg hur mycket stryk du får om du blir påkommen etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt onödigt att köpa en touch-telefon som inte har multi-touch tycker jag. Rekommenderar inte Xperia dvs.


   
SvaraCitera