Aviseringar
Rensa alla

Vilken mobil ska jag välja?


Ämnesstartare

Hej, jag behöver köpa ny mobil då min förra htc sensation xe jag haft i lite mindre än ett år blev stulen.

Var väldigt nöjd med min htc och skulle helst valt den nya htc one, fast är det värt att vänta nästan två månader på att den ska komma ut, utan mobil?

Annars står det mellan nya xperia z och iphone 5, vill inte ha s3 då s4 kommer ut nästa månad. Använder mobilen för att surfa, lyssna på musik, kolla facebook och allt det vanliga, spelar nästan aldrig så har inget stort behov av kraftig prestanda. Spelar inte så stor roll vilket operativsystem det är, så kan verkligen inte bestämma mig.

Har också hört att android mobiler tenderar att bli sega och hackiga efter ca 1-2 år, medans iphone håller sig mjuka och snabba, vet någon om detta stämmer?

Vilken skulle ni valt? [bigsmile]


   
Citera

Jag hade alla gånger tagit iPhone. Men gillar du att hålla på och pilla med rom är android bra. Men vill du bara att skiten ska fungera ta iPhone. Plus androider är väldigt dyra och jobbiga att laga om dom går söder.


   
SvaraCitera

19961106:

medans iphone håller sig mjuka och snabba, vet någon om detta stämmer?

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16336852.ab

Beror på hur man sköter dem.


   
SvaraCitera

Myksa:

Beror på hur man sköter dem.

Kan hända med alla batterier. Men man känner ju när baksidan börjar bukta ut, iaf på iPohne 4/4S.


   
SvaraCitera
TexN
 TexN

Jag skaffade en Xperia Z förra veckan, så om du undrar något särskilt om den kan jag berätta.[smile]

Jag hade tagit android före iOs. Ju mer frihet desto bättre. Men det passar förstås inte alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TexN, är den snabb? Glider den mjukt i menyerna eller hackar den ibland, och känns skärmen för stor för en hand eller lagom? [smile] Tror du också att den kommer hålla sig snabb i två år? (tiden för abonnemanget) [wink]


   
SvaraCitera

19961106:

spelar nästan aldrig så har inget stort behov av kraftig prestanda

19961106:

iphone 5

19961106:

htc one

19961106:

xperia z

motsägelsefullt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

motsägelsefullt

Haha vet, men ska man ha den i två år så kan den lika väl vara bra! Vill inte behöva vänta en minut på att facebook ska ladda om man säger så 🙂


   
SvaraCitera

19961106:

Vill inte behöva vänta en minut på att facebook ska ladda om man säger så 🙂

en mobil från mellansegmentet laggar inte om du hittar en prisvärd osv


   
SvaraCitera

Skaffade en ny mobil typ för en månad sedan, vill ha en ny och jag känner mig redan efter i tekniken.. Ska ha den till maj 2015, yeeey.

Oavsett vad så gillar jag android! Fast kanske för att jag inte gillar Apple, de är de mupparna som har gjort min dator och den gillar jag ej. [sad]


   
SvaraCitera
Zaun
 Zaun

Jag hade valt en mobil med android. Ångrar inte den dagen jag gick från iOS till android.
Dock så hade du ju inte tänkt göra så jättemycket med telefonen såg jag.. då kvittar det nog vad du väljer. Men angående musik i mobilen så är det mycket lättare att fixa in musik till en mobil som inte kräver iTunes!


   
SvaraCitera