Aviseringar
Rensa alla

Vilken moppe?


Ämnesstartare

Evil Conduct:

Suzuki k50 såklart! Och ja, det är min på bilden

min lillasyster har en sån babyrosa[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

min lillasyster har en sån babyrosa[sad]

Hahaha fy fan vad fult


   
SvaraCitera

Bonjourmtf:

Enligt mig ska du köpa en cross-moped då de är betydligt kraftigare, och låter därmed "manligare". Men inte vilken cross-moped som helst, utan den skall ha en 2-taktsmotor, dessa motorer är bättre i förhållande till 4-taktsmotorer när det handlar om cylindervolym under 250cc.. dvs mopeder

värsta bullshiten jag hört på länge[tired] te.x vad menar du med kraftigare?


   
SvaraCitera

Crossmoppar är så mycket roligare att köra/trimma imo. Jag tycker du ska köpa en Derbi Senda, enda jobbiga är att dom är dyra. Men har du täta päron så slå till med en sprillans ny ffs!


   
SvaraCitera

Crossmoppe är sjukt kul att köra, Scooter är också roligt men man har en helt annan känsla när man kör crossmoppe [love] YAMAHA DT ! En sån ska du helt klart ha! 😉 [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

compact:

Derbi senda xtreme

Finns nog ingen bättre cross moped. [love] Har själv en sånn, fungerar ypperligt bra , minst sagt [love][y] Fast de e synd att dom e så strypta och går i 45 km/h .. Som min .. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

42662:

YAMAHA DT

Naa ..


   
SvaraCitera

Jag har haft både crossmoppe och scooter , Men jag tyckte scooter var roligast att köra . Scootrarna jag hade var Yamaha Aerox o Beta Ark,Aerox e nog skönast o köra men beta ark ligger nog på samma plats,men beta ark är bra för dom som är lite längre!


   
SvaraCitera

Köp en gammal Yamaha FS1, DT50 eller liknande istället för en ny plastmoppe. Så sparar du 20000 som du kan lägga på styling, trimm eller körkort och bil.

Du ska ju bara köra moppe 2-3 åroch då är det inte värt att lägga så mycket pengar på den[y]. Gammla mopeder har en speciell "motorkänsla" med karaktär. Alla låter olika och har olika motorer till skillnad från dagens där många delar samma motorer.

Dessutom så lär du dig koppla och växla vilket du har nytta av hela livet då du tex kan köra motorcykel sen. Denna kunskap gör det även lättare att lära sig köra bil.[smile]
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

compact:

För det första , : vad e roligast å köra , Scooter lr crossmoppe , ?

Cross, lätt

compact:

för det andra : Jag känner för en aerox o styla den , men när jag tänker efter så är det bara å sitta och gasa ingen koppling lr nått ,
och för det tredje : Vad tycker ni man ska ha för ngt?

Derbi senda eller en reiju eller vad den heter

Fiddy [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

compact:

crossmoppe


   
SvaraCitera

Peugoet Speedfighter 2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jacob:

Peugoet Speedfighter 2

Många av mina kompisar har sånna, är snygga som as ju 🙂 Den snyggaste är en stylad Orange.
Ville bara säga de , haha 😉 [party]


   
SvaraCitera

hehe, jodå håller med dig (: msn? 😀


   
SvaraCitera

compact:

Jag känner för en aerox o styla den , men när jag tänker efter så är det bara å sitta och gasa ingen koppling lr nått , [tired]

På en månad har du hunnit tröttna på växlandet osv också, efter en stund kommer båda va equally tråkiga. Köp en scooter säger jag, själv har jag en crossmoppe, men det är så otroligt mycket smidigare med scooter. Inge jävla kinaskit bara [mad]
Och de här med att du får lite växelvana, skit i det, de kommer lösa sig på nolltid ändå sen när du börjar övningsköra


   
SvaraCitera