Aviseringar
Rensa alla

Vilken ögonfärg är snyggast?


Ämnesstartare

Tula:

Vad är central heterokromi?

Är inte säker på om det är en korrekt svensk översättning, med det heter central heterochromia på engelska. Det innebär att man har två olika ögonfärger i samma öga, och att den ena är centrerad runt pupillen.

Mina ser ut såhär, fast yttre delen brukar se mer grönblå ut när det inte är i direkt solljus.

Image


   
SvaraCitera

sweetycandy:

Själv har jag nästan kolsvarta ögon

sweetycandy:

men skulle hellre ha typ blåa ögon naturligt

svarta ögon är niceImage, man brukar sjunga om vackra svarta ögon i sånger[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Mina ser ut såhär, fast yttre delen brukar se mer grönblå ut när det inte är i direkt solljus.

Niiiice [y] Jag har nog nästan fullständig tror jag. Missbildning kallade vår no-lärare det. Känns bra [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har typ också helt svarta, fast de är egentligen mörk mörk bruna. Men de ser ofta svart ut.

Hade velat ha gröna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ihafffl:

man brukar sjunga om vackra svarta ögon i sånger[smile]

mm, det är en symbol för skönhet inom flera kulturer.


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

mm, det är en symbol för skönhet inom flera kulturer.

[crazy]


   
SvaraCitera

mediakatt:

med det heter central heterochromia på engelska.

Åh najs sånna har jag (Som på bilden) [crazy]


   
SvaraCitera

Färgen spelar ingen roll, det är glöden som räknas [wink]

Dock är denna ungen bara för vacker..

blue-eyes-biting-table.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Jag har nog nästan fullständig tror jag. Missbildning kallade vår no-lärare det.

Trevlig kille/tjej. Missbildning är ett något suspekt ord för att beskriva ett tillstånd som förvisso kan vara medfött, men som i sig inte utgör något problem.

Fullständig innebär att dina ögon har en varsin olik färg. Har dina det? Båda mina ser likadana ut. Sektoriell heterokromi är två färger i samma iris, men den ena är inte fixerad runt pupillen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fullständig innebär att dina ögon har en varsin olik färg. Har dina det? Båda mina ser likadana ut. Sektoriell heterokromi är två färger i samma iris, men den ena är inte fixerad runt pupillen.

Det ena är helt grönt, de andra brunt med liten grön fläck. Så riktigt helt är det väl inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Det ena är helt grönt, de andra brunt med liten grön fläck. Så riktigt helt är det väl inte.

Låter mystiskt. Pics?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Låter mystiskt. Pics?

Haha lite, typ en fjärdedel är grön, som du kan se på bilden. Fast ibland är det nästan bara brunt.

Image

Närbilder är ju allt för snyggt [rolleyes] Ser nästan lite skelögd ut också. Feeeeejnt


   
SvaraCitera

Tula:

Wow!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Haha lite, typ en fjärdedel är grön, som du kan se på bilden. Fast ibland är det nästan bara brunt.

Snyggt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Feeeeejnt

Det var coolt!


   
SvaraCitera