Aviseringar
Rensa alla

Vilken person har betytt mest för er i ert liv?


Ämnesstartare

Har ni någon som betyder eller har betytt mycket för er som mentor, vän, medmänniska, partner m.m?


   
Citera
Ämnesstartare

nej

det har mestadels slutat med misshandel, övrig form av svek etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: nejdet har mestadels slutat med misshandel, övrig form av svek etc.

Ledsen Finns det ingen som har varit snäll och stödjande mot dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla män som hade den rollen har behandlat mig dåligt. rbn är ngn jag ser upp till väldigt mycket, och har varit olika personer i olika perioder av mitt liv, men är nog ingen som kommer att bestå på d här viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jesus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Ledsen Finns det ingen som har varit snäll och stödjande mot dig?

tror inte det nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mormor. Åh, nu kommer jag börja gråta (färskt sår - hon gick bort i våras). Min älskade mormor har funnits med mig genom hela mitt liv, från dagen jag föddes till 7 mars i år. Alltid har hon varit närvarande, bott ca fem minuter bort och tillbringat alla dagar hemma hos oss. För oss har hon aldrig varit "avlägsen" på något sätt, utan mormor är en del av familjen och hon var alltid hemma hos oss och tittade på TV, hjälpte till i köket, med tvätten osv.

När jag var liten var hon som min barnvakt, eftersom hon alltid var hemma. Så man kan säga att det var hon som uppfostrade mig, lite, eftersom det var hon som fanns där när mina föräldrar jobbade - dvs. typ hela tiden. Hon var den som kände mig allra bäst och har varit med igenom alla faser i mitt liv, och alltid älskat mig villkorslöst. Hon var en sån kvinna som aldrig begärde någonting tillbaka, hon bara gav och gav och gav. Jag beundrade det hos henne, hon var verkligen en så himla god människa. 

Jag brukar säga att hon var min första och bästa vän. Det stämmer verkligen. Hon är utan tvekan en stor faktor till varför jag blivit som jag är idag. Hon formade mig. Hon trodde på mig, när jag själv inte ens visste vem jag var. Hon blev gladare än mig för mina framgångar - när jag tog ut min examen så grät hon. Jag hade aldrig hört henne gråta, inte ens när hon behövde begrava sin egen son fem år tidigare. Hon grät aldrig. Men när jag tog min examen så var det nästan så att hon hyperventilerade av gråt. Hon älskade mig så djupt, som sin egen dotter. Hon sa det hela tiden. Hon sa alltid hur stolt hon var över mig. Och jag minns att hon alltid brukade säga att "jag älskar mina barn, och jag älskar mina barnbarn, men du och jag har något speciellt". Det var verkligen så. Vi hade ett speciellt band som jag alltid kommer att vara tacksam för. 

Usch usch usch, saknar henne så mycket. Men hon inspirerar mig fortfarande, trots hennes bortgång. Hon finns alltid där, i mina tankar. Och hon kommer alltid att spela en viktig roll i mitt liv oavsett om hon finns här fysiskt eller inte. 


   
SvaraCitera
färg

en vän, kanske. eller min syster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: alla män som hade den rollen har behandlat mig dåligt. rbn är ngn jag ser upp till väldigt mycket, och har varit olika personer i olika perioder av mitt liv, men är nog ingen som kommer att bestå på d här viset.

Jag hade tänkt en person eller personer som man tycker har betytt mest. Det behöver inte vara något som varar hela livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: jesus

Om du är seriös är det okej, annars skriv något seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag hade tänkt en person eller personer som man tycker har betytt mest. Det behöver inte vara något som varar hela livet.

jag skrev ju rbn, och de andra är oväsentliga eftersom de behandlat mig dåligt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det känns ganska klyschigt men jag måste säga min pojkvän, vi har utvecklat en totalt öppen och ärlig relation där det finns massa rum att utvecklas individuellt och jag mår bättre än jag någonsin har mått med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: tror inte det nej

Synd. Ledsen Jag hoppas du får en bra vän i framtiden, d.v.s. en som respekterar dig för vem du är och vill stödja dig och hjälpa till i vått och torrt. Det finns såna människor, även om de kunde vara fler i den här världen...


   
SvaraCitera