Aviseringar
Rensa alla

Vilken politiker har du mest förtroende för?


casete:

Maria Wetterstrand (Du röstade på detta alternativ)

Hon och ohly, Reinfeldt litar jag inte en sekund på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

casete:

Det är så att jag ska göra en undersökning i Samhälle C som handlar om valet och så, så jag undrar vilken politiker har ni mest förtroende för?

Jag förstår inte vad "förtroende" för en person har att göra med politik?

Min åsikt är att det är mycket skadligt för det politiska klimatet att börja tänka på politiken som "förtroende" för de olika partiledarna. Då går man direkt i fällan och styrs av PR-byråer, journalister och reklammakare.

Valrörelsen ska fokusera på politiken!

Den politiker vars åsikter jag sympatiserar mest med är Lars Ohly.
De politiker jag tycker verkar skönast som personer är (men detta har absolut ingenting med politik att göra) Göran Hägglund, Lars Ohly och Gudrun Schyman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

casete:

Ingen (Du röstade på detta alternativ)

Jag har inte förtroende för någon av de svenska politikerna. Däremot om frågan ställdes om - vem av de svenska politikerna skulle du gå ut på puben och dricka några bira ihop med så skulle svaret bli Maria Wetterstrand (mp). Skulle ärligt talat inte ha något emot att rulla runt med henne hemma i min stora dubbelsäng. [smile] Dessutom sägs det att hon är hyfsat intelligent och det skulle matcha mig som är med i Mensa. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Jag förstår inte vad "förtroende" för en person har att göra med politik?

Det handlar väl i första hand om förtroende att de faktiskt driver den politik de säger sig driva. T.ex. är mitt förtroende för Ohly relativt högt; jag tror att han kommer driva vänsterpartiets politik, även om han tyvärr lär kompromissa bort en del. Mitt förtroende för Peter Eriksson är obefintligt; oavsett vad han skulle säga att han skulle driva för miljöpartiet skulle jag inte lita på att han faktiskt skulle driva det för fem sekunder eftersom han är en äcklig, korkad jävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det handlar väl i första hand om förtroende att de faktiskt driver den politik de säger sig driva.

Fast hur kan då Reinfeldt få högst betyg i alla förtroendemätningar?
Han säger ju sig driva en politik som är rakt motsatt den han faktiskt driver.

Jag tror inte att Reinfeldt får höga betyg i förtroendemätningar för att människor tror att han vill värna om välfärden och arbetarna?

"Förtroende" är mycket luddigt i sådana här sammanhang, det finns inget personlig relation utan endast en medial relation. Jag tror att det är så enkelt som att Reinfeldt har högt förtroende just eftersom medierna och PR-nissarna sagt till oss att vi ska ha högt förtroende för Reinfeldt.

Förtroendemätningar är således inte ett betyg på politiken utan på reklamen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

casete:

Ingen (Du röstade på detta alternativ)

Ingen, ( ).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Fast hur kan då Reinfeldt få högst betyg i alla förtroendemätningar?
Han säger ju sig driva en politik som är rakt motsatt den han faktiskt driver.

Nah, han driver den politik han säger sig driva, det han ljuger om är vem det gynnar.

Men jo, visst är förtroende ett luddigt begrepp, det har du rätt i. Politiken ska alltid komma före personlig karisma hos politiker.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

casete:

Ingen (Du röstade på detta alternativ)

Samma skit olika blommor.


   
SvaraCitera

casete:

Annan (Du röstade på detta alternativ)

Kristina Bergman Alme. Lokalpolitiker för FP i Göteborg. Jag är inte direkt blå, men jag känner henne och jag vet att hon vill bra saker för alla. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jimmie Åkesson såklart, med Fredrik Reinfeldt på god andra plats.

I botten hamnar Sahlin-svin.


   
SvaraCitera

casete:

Maria Wetterstrand (Du röstade på detta alternativ)

men även

casete:

Lars Ohly


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Killarna röstar på Maria bara för att hon är snygg! [bigcheers]


   
SvaraCitera