Aviseringar
Rensa alla

Vilken preventivmetod använder du och vad kostar det per månad?


Ämnesstartare

Jag försöker undersöka hur mycket pengar man "behöver" lägga på preventivmedel. jag har rätt begränsad budget så vill ju inte ha nåt snordyrt. Jag är inte intresserad av er som är jätteunga och betalar typ 100 kr/år för i mitt landsting finns ingen sån subvention längre för mig. Så, vad använder du och vad kostar det?


   
Citera
Ämnesstartare

är nyfiken på qlaira, är det någon som har nån aning om vad de kostar? googlade och hittar bara att de för 3 år sen kostade 100 kr/månad typ


   
SvaraCitera
reben

va har du som är snordyrt :S


   
SvaraCitera

Jag har jasmin för 220-280 (kan skifta där mellan) för tre månader


   
SvaraCitera

Celibat, 0 kr i månaden.

Iofs medföljer det dolda kostnader såsom förhöjd konsumtion Ben & Jerrys och The Smithsplattor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag har jasmin för 220-280 (kan skifta där mellan) för tre månader

hade också, betalade 100 per år sen en dag ba woop närmare 300 för en tremånadersperiod, skoj. 

Järn:
Celibat, 0 kr i månaden.

Iofs medföljer det dolda kostnader såsom förhöjd konsumtion Ben & Jerrys och The Smithsplattor

använder mig av detta nu men som kvinna med kvinnobekymmer behöver nog hormoner tillsättas för att reglera vissa grejer så att säga.

kommer säkert bli fet av ppiller och bli deprimerad pga fet. skoj. mer ben & jerrys.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
va har du som är snordyrt :S

va


   
SvaraCitera

elverpigen: betalade 100 per år

fan va lyxigt! har hela tiden behövt betala så mycket Ledsen 


   
SvaraCitera
reben

elverpigen:

va

utgick fr att du hade något dyrt. då undrar jag hur mkt det är samt vad det är. men m läst eväl ej ordentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

fan va lyxigt! har hela tiden behövt betala så mycket Ledsen 

lr hur! var ung i ett generöst landsting. sen blev jag 20. har läkarräkning på 600 på en månad. :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((


   
SvaraCitera

elverpigen:
är nyfiken på qlaira, är det någon som har nån aning om vad de kostar? googlade och hittar bara att de för 3 år sen kostade 100 kr/månad typ

Vet inte vad dom kostar, får fram samma priser som du. Kan rekommendera dom iallafall! Det kan ju vara värt priset om dom är bra, men alla reagerar ju olika.


   
SvaraCitera

när jag tog p-piller kostade det 95 kronor för tre månader, det vanliga priset trots att det skulle vara gratis för mig eftersom jag var under arton och hade frikort, men de hade ändrat lagen om det.

nu: ingenting. har fått kondomer gratis som jag aldrig använder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Vet inte vad dom kostar, får fram samma priser som du. Kan rekommendera dom iallafall! Det kan ju vara värt priset om dom är bra, men alla reagerar ju olika.

använder du dom? lr varför rekommendera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var väl typ ok med yazmin men läste massa skräck om proppar och grejer så vågade inte fortsätta, om qlaira kostar lika mkt typ är det väl någorlunda ok. kan man fråga barnmorskan om priser, vet hon sånt?


   
SvaraCitera

elverpigen:

använder du dom? lr varför rekommendera?

Ja! Började med dom i vintras tror jag. Enda biverkningen jag märkt är att mensen uteblir.


   
SvaraCitera