Aviseringar
Rensa alla

Vilken religon tillhör du i?


Smilen
Ämnesstartare

Varför inte göra en statistik på vad folk tror på för Religon, eller är du helt icketroende kanske? Det får vi reda på här. Jag har mer och mer fått upp ögonen för Islam konstigt nog, så nej Kristendomen är jag inte så noga med.


   
Citera
Smilen
Ämnesstartare

Fan vad tråkigt att inte tro på någonting. Tråkiga athiester!


   
SvaraCitera

Tror ej på någon religion, men för den sakens skull känner jag ej avsaknaden av tro. Jag tror att det finns liv liknande oss utspridda i andra delar av universum. Jag tror även att det kommer regna imorgon.  


   
SvaraCitera

Agnostiker


   
SvaraCitera

att tro på sånt som nån kom på för så jävla längesen ä ju helt värdelöst


   
SvaraCitera

Infödd i kristendomen. 


   
SvaraCitera

Islam men inte så religiös. 


   
SvaraCitera

Jag har min egen uppfattning då jag aldrig skulle vilja kalla mig t.ex kristen och inte hålla med om stora delar ut av bibeln. Så en blandning vad jag tror på är hinduism och kristendomen (+ lite eget). Känns så skevt att säga "okej , jag e muslim. Nu har jag alla svaren och tänker inte tänka hur det är själv. Bara köper allt som står i koranen, sunnahn och hatitherna blint. "
Islam är en väldigt intressant religion men helt vidrig. vet att många muslimer inte häller tycker det som står i koranen etc som jag tycker är vidrigt men jag tänker då på vad som står där och inte hur många muslimer tolkar den. 

Fun fact: växte upp i en katolsk familj(ich, komplicerat) men kan typ inget om den :p


   
SvaraCitera

Smilen:
Fan vad tråkigt att inte tro på någonting. Tråkiga athiester!

Ateister*


   
SvaraCitera

Ateist och marxist.

Det finns ingen anledning att tro på Gud eller gudar.

Människan skapar gudar och inte tvärtom.

Dessutom finns det så många olika religioner att det är typ ingen chans att man väljer rätt vilket leder till att man i bästa fall följt en massa regler och trott på en massa saker helt i onödan, och i värsta fall kommer till något sorts helvete eller blir reinkarnerad till en råtta


   
SvaraCitera

Smilen:
Fan vad tråkigt att inte tro på någonting. Tråkiga athiester!

Det behöver inte betyda att vi inte tror på något, utan bara inte tror och låser in oss i en religion, vi kanske tror att det finns något annat som ligger bakom.
Så kan man också tänka.


   
SvaraCitera

S3ON:
Tror ej på någon religion, men för den sakens skull känner jag ej avsaknaden av tro. Jag tror att det finns liv liknande oss utspridda i andra delar av universum. Jag tror även att det kommer regna imorgon.  

Tror jag med 


   
SvaraCitera

går på dop, bröllop o begravning o firar jul o påsk men tror inte på de


   
SvaraCitera
StoraD

Smilen: Fan vad tråkigt att inte tro på någonting. Tråkiga athiester!
sug, gud dålig och en fjolla


   
SvaraCitera