Aviseringar
Rensa alla

Vilken religon?


Ämnesstartare

Vilken religon tror du på?
Eller vilken religon tycker du verkar vettigast?

Skriv gärna varför du tror/tycker som du gör...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag tror inte på nån religon, men buddismen är väl den jag tycker verkar minst dålig eftersom den inte har nån allsmäktig gud, men jag gillar inte den heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är alldeles för individualistisk för organiserad religion, men jag ligger nog närmast buddhismen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Centerpartiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte på religion som någonting annat än masskontroll av människor och ursäkter för att få bomba länder.

"God bless America", liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepy:

Vilken religon tror du på?

Instämmer, av religionerna är väl buddism minst dålig. Men enligt mig är all religion bara ett politiskt verktyg för att missbruka folks tro på gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte på någon alls, är nog för logisk av mig och det finns inga bevis, Men någonting måste ju ha skapat allt, eller egentligen inte för vad skapade det som skapade allt

Sånt här är så krångligt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte på någon religon, men ärligt talat tycker jag att satanismen låter ganska vettig om man läser om den. Men som sagt tror inte på nån religon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepy:

Vilken religon tror du på?

Jag tycker att hela konceptet med religion är onödig och dum.

Men om jag själv skulle tillhöra en religion så skulle det vara för att få göra massa coola riter eller så[blush]

Wanking BC:

Men någonting måste ju ha skapat allt

Måste det?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

religion är för noobs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Måste det?

Som jag ser på det ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Som jag ser på det ja

Oki. Jag tycker att det skulle vara väldigt kul om världen aldrig skapats, utan alltid existerat. Stackar religiösa människor då[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Oki. Jag tycker att det skulle vara väldigt kul om världen aldrig skapats, utan alltid existerat. Stackar religiösa människor då

Ja det hade varit skoj, men jag tror att det är omöjligt, eller jag tror snarare ingenting för att ingenting är logiskt


   
SvaraCitera

Zen

Som vind är vind
Som vatten är vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

jag tror snarare ingenting för att ingenting är logiskt

[y]


   
SvaraCitera