Aviseringar
Rensa alla

Vilken religon?


Ämnesstartare

Michee:

Tihiw

Är det nu vi har sex? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Är det nu vi har sex? [blush]

Du är het och jag är bög, vad fan hade du väntat dig för svar på den frågan?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Du är het och jag är bög, vad fan hade du väntat dig för svar på den frågan?

Tycker väldigt mycket om dig, Hör av mig när jag blir homosexuell [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Laveyansk Satanism är ju rätt nice även det mer är något slags filosofi.. Det finns ingen riktig gud utan man är själv guden. Basically centrerar den kring tanken att individen måste hitta och genomdriva sin egen mening i livet och resa sig över konformiteten bland den stora korkade massan. Är egentligen mer ett statement emot religioner då den mer hyllar naturen samt våra naturliga drifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agnostiker passar nog bäst in. Jag tror på vad som helst som kan bevisas.

fistforfight:

Laveyansk Satanism

Det var jag med inne på när jag var barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Tycker väldigt mycket om dig, Hör av mig när jag blir homosexuell [blush]

AW![blush][blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte religiös av mig, men norrön sed/asatro och buddhism har jag fascinerats mest av.

Gentlemen:

Agnostiker passar nog bäst in. Jag tror på vad som helst som kan bevisas.

Agnosticism är ingen religion, det är ett förhållningssätt till ett fenomen (Gud, gudar), precis som panteism eller deism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Agnosticism är ingen religion, det är ett förhållningssätt till ett fenomen (Gud, gudar), precis som panteism eller deism.

Jo, man kan nog vända ord, men man kan ju inte säga att det inte har med religiös åskådning att göra. Det går ju att argumentera att det inte är en tro, men samtidigt är det en tro på det som åskådas, samtidigt som formerna av åskådning kan vara rena illusioner.

Fast du kanske menar institutionaliserad religion? Fast då faller ju asatro bort idag, eller en gudstro? Då faller ju buddhism också bort.


   
SvaraCitera

islam=fred, muslim=Underkasta sig Guds vilja

Jag blev muslim för 1,5 år sedan och det är det bästa någonsin!
Jag är lycklig över att jag inte växt upp med fördomsfullt sinne och att jag har ett öppet hjärta. Man ska följa alla Profeterna som levt, och Profeten Muhammed(saw) gör allt som de förra profeterna(as) lärde plus mer.. Ingenting i religionen är dåligt. Allt i Koranen stämmer överens med dagens vetenskap och hur allting fungerar.

praktiserande Muslimer dyrkar Gud och försöker följa Guds regler så gott de kan för att om Gud vill komma till Paradiset. En muslim ska låta bli alla dåliga handlingar och tävla om att göra gott. En muslim ber fem gånger per dag minst, fastar under månaden Ramadan, betalar 2,5% av sina pengar till de fattiga i slutet av Ramadan, denne ska om denne har råd besöka Mecca och göra pilgrimsfärd en gång i livet och en muslim tror på att det endast finns en Gud värd att dyrkas och att Profeten Muhammed(saw) var Guds sista sändebud.

Det finns mycket en troende muslim ska följa och det är varje praktiserande muslims högsta önskan att kunna bli den bästa muslimen. Alltså en av de bästa tjänarna till Gud..[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Jo, man kan nog vända ord, men man kan ju inte säga att det inte har med religiös åskådning att göra.

Nej, och det var inte heller det jag skrev.

Gentlemen:

Fast du kanske menar institutionaliserad religion? Fast då faller ju asatro bort idag, eller en gudstro? Då faller ju buddhism också bort.

Nja, utgår snarare från en definition av religion som ett system av olika mer eller mindre fasta trosföreställningar om verklighetens och livets grundvalar. En religion behöver inte innefatta gudar, bara fantasifulla föreställningar om vad det innebär att dö, hur man ska leva, vad det innebär att existera, eller varför man existerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

om vad det innebär att dö

Agnotisismen säger att du förmultnar.

Hovnarren:

hur man ska leva

Sunt och mycket sex, det frigörs det trevliga signalsubstanser av i hjärnan enligt agnostisismen.

Hovnarren:

innebär att existera

"Jag tänker, därför är jag" torde väl vara agnostisistisk.

Hovnarren:

varför man existerar

För att dina föräldrar hade sex med varandra och du inte har förmultnat helt än, enligt agnostisismen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Agnotisismen säger att du förmultnar.

Gentlemen:

Sunt och mycket sex, det frigörs det trevliga signalsubstanser av i hjärnan enligt agnostisismen.

Gentlemen:

"Jag tänker, därför är jag" torde väl vara agnostisistisk.

Gentlemen:

För att dina föräldrar hade sex med varandra och du inte har förmultnat helt än, enligt agnostisismen.

Du har fått något om bakfoten, eller en kofot i frontalloben, eller så trollar du bara, för agnosticism står verkligen inte för det du skrev ovan. Agnosticism innebär, lite grovt, tvivel över Guds existens, eller att man anammar uppfattningen att man varken kan bevisa eller motbevisa att Gud existerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Agnosticism innebär, lite grovt, tvivel över Guds existens, eller att man anammar uppfattningen att man varken kan bevisa eller motbevisa att Gud existerar.

Agnosticismen är ett ytterst tvetydigt ord och jag ville framförallt visa för dig att det är väldigt riskabelt att bedöma ifall något är agnosticism eller ej. Jag skulle även vilja kritisera din bild av religion, då till och med NE har en svår stund i att defeniera ordet, och speciellt vad som räknas eller inte räknas i begreppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Agnosticismen är ett ytterst tvetydigt ord och jag ville framförallt visa för dig att det är väldigt riskabelt att bedöma ifall något är agnosticism eller ej.

Vad är det som gör det tvetydigt menar du? För mig är det självklart vad det betyder.

Gentlemen:

Jag skulle även vilja kritisera din bild av religion, då till och med NE har en svår stund i att defeniera ordet, och speciellt vad som räknas eller inte räknas i begreppet.

Gör du så. Agnosticism blir dock ingen religion för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera