Aviseringar
Rensa alla

Vilken roll tar ni i en grupp?


Ämnesstartare

Är såklart väldigt olika beroende på vilka man umgås med. Är jag med blyga och tysta människor brukar jag försöka få in alla i samtal och se till att alla känner sig delaktiga (ifall jag inte direkt ogillar någon av dem, då brukar jag skita i om den personen trivs eller inte och bara snacka med de andra). Är jag med folk som är bra på att ta plats blir jag nog ganska tillbakadragen istället.


   
SvaraCitera

Är lite olika. I helt nya grupper brukar jag vara glad initiativtagare. Mycket pratsam, är med och tar beslut osv. Lämnas det plats så tar jag plats.

I redan etablerade vänskapsgrupper brukar jag vara en mer tystlåten version av ovanstående. Är ofta den som bjuder hem folk och låter dem sitta och samtala i min soffa medans jag bjuder dem på mat o.dyl.

Är väl ganska argumentativ, säger det jag tycker när jag tycker det osv.

I grupper där folk är äldre än jag, eller grupper med individer jag har stor respekt för, är jag i regel tystlåten och observant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det beror på vilka individer som finns i gruppen.

men jag är oftast ganska tyst och tillbaka dragen om jag inte känner någon i gruppen, måste veta vart jag har människor i fråga innan jag kan konverserar allt för mycket.

Om det är en grupp jag känner människorna i brukar jag oftast vara den flummiga som kommer med skeva tankebanor och om det är ett samtalsämne eller någonting som jag är intresserad av eller väldigt insatt i kan jag prata på som besatt om just detta. men är för det mesta mer tänkare än talare i dom flesta sammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

clownen

Zymbaline:

eller den som sitter tyst för sig själv


   
SvaraCitera

Miceparade:

Är lite olika. I helt nya grupper brukar jag vara glad initiativtagare. Mycket pratsam, är med och tar beslut osv. Lämnas det plats så tar jag plats.

I redan etablerade vänskapsgrupper brukar jag vara en mer tystlåten version av ovanstående. Är ofta den som bjuder hem folk och låter dem sitta och samtala i min soffa medans jag bjuder dem på mat o.dyl.

Är väl ganska argumentativ, säger det jag tycker när jag tycker det osv.

I grupper där folk är äldre än jag, eller grupper med individer jag har stor respekt för, är jag i regel tystlåten och observant.

Detta ganska så precist. (Fast bjuder ej på mat)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är gärna den dominanta hannen men inte alltid. Det beror på vilka andra individer som finns. Är väl mest lugn och sansad och pratar/diskuterar gärna allt möjligt.


   
SvaraCitera

Det varierar väldigt mycket beroende på vilka de andra är och hur väl jag känner dem. Generellt sett, känner jag dock ett vagt obehag i den ledande, ansvarstagande positionen. Däremot är jag gärna experten som hjälper andra eller blir tillfrågad om lösningen på ett knivigt problem.


   
SvaraCitera