Aviseringar
Rensa alla

Vilken storlek på mobilskärm föredrar du?


Ämnesstartare

time:

Jag har 5,5 tum (iphone 6+) och föredrar den framför mina tidigare. Man lär sig hantera den med en hand, först satt jag med två händer men nu är det inga problem.

En annan fråga som kanske berör oss tjejer mer än killarna med stora byxfickor... Hur sjutton ska man ta med sig den? Är det tänkt att ha den i fickan så funkar det inte för mig iallafall. Nu på vintern är det inget problem när jag ändå har jacka, men på sommaren tror jag att det kan bli det. Hur gör du?


   
SvaraCitera
time
 time

TheNumberOneWriter:

En annan fråga som kanske berör oss tjejer mer än killarna med stora byxfickor... Hur sjutton ska man ta med sig den? Är det tänkt att ha den i fickan så funkar det inte för mig iallafall. Nu på vintern är det inget problem när jag ändå har jacka, men på sommaren tror jag att det kan bli det. Hur gör du?

Jag har aldrig min telefon i fickan! Förutom jackfickorna på vintern då, men ja. Jag brukar ha den i en pytteliten axelväska som också rymmer lite tuggummi, en tändare/nycklar/annat smått och gott. Minskar lite på utrymmet när man har ett plånboksskal till den!


   
SvaraCitera
23an
 23an

TheNumberOneWriter: 3 - 4,5 tum

iPhone 4/4S har bra storlek för mina händer.
Har nu 6+ som är 5,5 tum och gillar den då det blir enklare och trevligare att titta på bilder samt videoklipp på den. Svårare att hålla i med en hand hela tiden förvisso.


   
SvaraCitera
penja

Min är 4,7, är nöjd! 


   
SvaraCitera
keynan

Gillar stora skärmar så, har en på 5.7 nuGlad


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

TheNumberOneWriter: En annan fråga som kanske berör oss tjejer mer än killarna med stora byxfickor... Hur sjutton ska man ta med sig den?

Finns flera typer av mobilväskor, här är några exempel:
Som har på skärpet.
Med clips bakom så kan hänga på kanten på byxorna/kjolen.
Midjeväska, jag använder en sån när är på en springrunda


   
SvaraCitera

stora så man ser innehållet ordentligt


   
SvaraCitera

5,2 tum eller större Glad


   
SvaraCitera

Fram till att jag för ett tag sedan fick ge upp min gamla riktiga mobiltelefon till förmån för en smartphone så funkade det ju tämligen utmärkt med en liten skärm. Men med en moderna variant så vill du ju kunna använda din text-tvapp, internet och gud vet allt varför farbror dazeds ögon kräfva en skärm av större snitt.


   
SvaraCitera