Aviseringar
Rensa alla

Vilken streamingtjänst använder du?


time
 time
Ämnesstartare

En av de bästa sakerna med TV är ju att det är så himla lätt att kolla på även utan själva burken, tycker jag. Jag är personligen ett galet Netflix-fan, och älskar att jag kan titta på nästan vad jag vill var jag än är. Plötsligt är de där timlånga bussresorna väldigt mycket roligare! 


Vad använder ni? 


   
Citera

HBO Nordic --> alla dina alternativ.


   
SvaraCitera
Dewad

Teknisk som jag är har jag ett NAS och ett Rasperry Pi. Laddar ner skiten, för över till NASet, kollar på Breaking Bad gratis. Woot woot.


   
SvaraCitera

Jag köper fysiska kopior och laddar ner istället


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

laddar ned samt köper filmen fysiskt om den visat sig bra. Sen i och med statens fuck up när det kommer till OS känner jag mig tvingad till viajävlaskitplay.


   
SvaraCitera
Draft

i princip bara svenska filmer jag köper


   
SvaraCitera

time: Annan, nämligen...

Youtube.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

aristoteles:

Youtube.

För film och serier? 


   
SvaraCitera

time: För film och serier?

Äldre filmer kan man se där utan att det blir olagligt. Ta t.ex The Amazing Spider-Man (1977)


   
SvaraCitera
Paseo

time: Annan, nämligen...

brukar kolla på swefilmer eller nån kanals playsida


   
SvaraCitera
Paseo

eller det kanske inte var det du syftade på, pga svarade samma sak i en tråd häromdagen


   
SvaraCitera

time: Äh, jag laddar ner allt istället!

Har testat Netflix men var inte imponerad av utbudet. Börjar jag kolla på en serie där så vill jag ju att alla säsonger skall finnas, inte bara de första två. Kan dock tänka mig att betala för igen om de bara får ordning på sitt utbud.

Det och köper in vettiga licenser som inte kräver att man MÅSTE ha på någon form av nordisk textning. De gånger som jag stötte på detta så fick jag slå på finska för att ej störa mig på texten. Tumme ned


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Buddah: Börjar jag kolla på en serie där så vill jag ju att alla säsonger skall finnas, inte bara de första två.

Det här förstår jag inte, jag kollar på en serie som Netflix bara har 2 säsonger uppe av, ändå så babblar folk i andra länder om att tredje finns och att fjärde är på gång. Vad handlar det om?


   
SvaraCitera

time: Det här förstår jag inte, jag kollar på en serie som Netflix bara har 2 säsonger uppe av, ändå så babblar folk i andra länder om att tredje finns och att fjärde är på gång. Vad handlar det om?

Handlar om att licenserna ser olika ut för olika länder, och för att Netflix skall få visa en viss serie i Sverige så måste de köpa in licenser för Sverige (eller Norden). Därför har olika länder olika utbud, för att Netflix i princip måste förhandla för varje land/region.

Jäkla härva det där. Tills det finns en vettig internationell licensmodell så kommer det aldrig finnas någon riktigt bra tjänst som kan erbjuda allt till alla. 


   
SvaraCitera

time: För film och serier?

Serier ja, men ser inte på film.


   
SvaraCitera