Aviseringar
Rensa alla

Vilken techno låt/Dj är bäst enligt dig ?


Lol, snyggt att jag skrev "alla psytrance"...


   
SvaraCitera

Taxie:

Men bästa techno låt är iaf
DJ mangoo - Eurodancer

Hahahaha att du kallar den Techno, själva titeln säger ju vilken genre det är.

Haddaway - What is love

Jellybeans:

Vangelis

Hans soundtrack till Blade Runner och 1492: Conquest of Paradise är vackrast av allt.

Jellybeans:

The Prodigy

Oldskool[love]

Jellybeans:

psytrance

Om du gillar psytrance kolla in Astral Projection lite mer Goa i deras stil men riktigt bra(i alla fall deras tidigare låtar och i synnerhet Mahadeva)

Stringburka:

psytrance

Infected Mushroom gör Psytrance och inte Goa. Skillnaden mellan Psytrance och Goatrance är hårfin.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Om du gillar psytrance kolla in Astral Projection lite mer Goa i deras stil men riktigt bra(i alla fall deras tidigare låtar och i synnerhet Mahadeva)

Har nästan en 1GB med dem. ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera

Taxie:

[smile]

En smiley bidrar så mycket till tråden.
[y]


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Skillnaden mellan Psytrance och Goatrance är hårfin.

Nja, inte om man är insatt [wink]
Jag tycker det är trist att det inte är någon som har postat en enda techno-låt [sad]

Ken Ishii [love]


   
SvaraCitera

E-type - This is the way


   
SvaraCitera

Teknival:

Nja, inte om man är insatt

Jag vet.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Jag vet.

Mm, det jobbiga är när man börjar med Darkpsy, Full-on, Heavy Metal Goa osv.


   
SvaraCitera

Teknival:

Mm, det jobbiga är när man börjar med Darkpsy, Full-on, Heavy Metal Goa osv.

och Minimal Psy, det blir för många genre och svårt och se vilken låt som hör till vilken.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Tja, vettefan om det räknas som techno, men jag har fortfarande en svag kärlek för Blutengel.

Så jag säger nog Blutengel - Bloody Pleasures, bara för att jag är en jävla gotare.

Det är ju EBM, unge man!


   
SvaraCitera

My dreams are her:

och Minimal Psy, det blir för många genre och svårt och se vilken låt som hör till vilken.

Jo, man kan tycka att hela den elektroniska musiken är en enda genrehärva, men så börjar man studera varje genre och upptäcker att det finns 3 miljarder sub-sub-genrer också.


   
SvaraCitera

Charon:

Det är ju EBM, unge man!

EBM? Alltså... Electrogoth eller Futurepop hade jag kunnat tänka mig, eller kanske t.om. Dark Wave, men EBM har jag alltid kopplat till typ... Nitzer Ebb och Vomito Negro.


   
SvaraCitera

Stringburka:

EBM? Alltså... Electrogoth eller Futurepop hade jag kunnat tänka mig, eller kanske t.om. Dark Wave, men EBM har jag alltid kopplat till typ... Nitzer Ebb och Vomito Negro.

Ptja jag är inte särskilt insatt i genren. Men alla jag hört från har kallat det för EBM. Fast du har nog rätt, åtminstone enligt Wikipedia. x)


   
SvaraCitera

måste nog vara denna:


   
SvaraCitera