Aviseringar
Rensa alla

vilken typ av bostad levde du i under större delen av din uppväxt?


Ämnesstartare

var det bra eller dåligt? vilket hus vill du bo i i framtiden?


   
Citera

villa.

vill bo i typ torp tids nog, men kommer nog bo en hel del i lägenheter innan det blir av. det är lite antingen eller, tycker jag.mitt ideal är antingen lägenhet i innerstad eller torp mitt ute i skogen utan väg. men oavsett vilket måste det finnas snabbt internet. nu för tiden drar de ju fiber överallt, dock, så det är nog inget större problem i ett torp heller om 10 år.

vill dock inte uppfostra barn mitt i skogen, så beroende på hur det går på den fronten kanske jag måste justera planer något.


   
SvaraCitera

Bodde i villa tills jag var ca 10 år. Sedan skilde sig mina föräldrar och min mamma skaffade en lägenhet. Jag flyttade då med min mamma till lägenheten och bodde hos min pappa i huset varannan helg.

Nu har även pappa skaffat sig en lägenhet och jag bor både hos han och mamma nu.

Jag håller enligt mig på att "växa upp" just nu, så man får väl se vad som överväger vad (villa/hus) sedan när jag blivit äldre.

Kommer nog vilja bo i en lägenhet i framtiden. Skulle möjligtvis kunna ha en villa om den låg inne i stan.


   
SvaraCitera

Biker Balkong: lägenhet

1990-1990

Biker Balkong: parhus

1990-1991

Biker Balkong: lägenhet

1991-1994

Biker Balkong: radhus

1994-2000

Biker Balkong: villa

2000-

Biker Balkong: var det bra eller dåligt?

Att bo i villa är ju stort. Rymligt. Inga problem att bara gå ut och sola om somrarna, när vädret tillåter. Det är lugnt och ofta skönt. Till det dåliga är att det är kostsamt. Höga uppvärmingskostnader Mycket underhåll av huset. Tomtskötsel.

Biker Balkong: vilket hus vill du bo i i framtiden?

En större lägenhet.


   
SvaraCitera

Biker Balkong: lägenhet

Trivs ganska bra i lägenheter som är väl isolerade. Villa känns dock rätt lockande ibland (i och med avskildhet och mycket utrymme). Får skaffa en om jag vinner på lotto.


   
SvaraCitera

Biker Balkong: villa

1-3 år, villa i stockholmsförort. ~4 år, radhusområde i en liten ort tre mil söder om london, ~5 år, blandning mellan en engelsk cottage och herrgård med en rätt stor skogsareal tillhörande fastigheten (töjp bästa stället för ett barn att få leka på), ~6 år, fristående villa i en liten ort tre mil söder om london och en gammal dam med labyrinthäcksystem som granne. 7-14 år, ovan nämnda villa i stockholmsförort. 15-16 år, 4:a i brandbergen, 17-20 år 3:a i västerhaninge.


   
SvaraCitera

Biker Balkong: villa

Snarare en gammal gammal herrgård. Vedeldat och råttor i väggarna. Var glad om det var mer än 11 grader inne då man klev upp.


   
SvaraCitera

Biker Balkong: villa


   
SvaraCitera

Lägenhet.


   
SvaraCitera

nyfödd- 19 år: villa/hus/ombyggt torp


   
SvaraCitera

dä va bra. gillar skogen och vida åkrar och träd


   
SvaraCitera

Först radhus i fyra år, sedan villa. 
Sen flyttade pappa och bodde ibland i hans lägenhet också.


   
SvaraCitera
höna

2 olika lägenheter innan vi flyttade in i ett radhus/kedjehus. Väggen är kant i kant med grannens tomt och alla hus är likadana.  Vet inte vad d kallas. Bott där sen jag var 5 typ.

Vill nog bo i nån villa pga vill ha nice trädgård


   
SvaraCitera

miljonprojekt. 

jag drömmer om att ha en trädgård. 


   
SvaraCitera

Biker Balkong: lägenhet

Biker Balkong: radhus

I ungefär lika många år. Det var helt okej.

Orkar inte med trädgårdsskötsel och sådant, så jag vill nog bo i en lägenhet i framtiden.


   
SvaraCitera