Aviseringar
Rensa alla

Vilken var förra veckans toppnyhet?


time
 time
Ämnesstartare

isola:
Känns knas att tycka att någons död är en favorit

Nu var det kanske lite dåligt formulerat men toppnyhet iallafall, vad som berörde mest.


   
SvaraCitera

time: Annan nyhet, nämligen...

plusgrader


   
SvaraCitera
Draug

time: Annan nyhet, nämligen...

kmr inte ihåg förra veckans nyheter... alls


   
SvaraCitera

neurovives överteckning av nyemissionen. duh.

eller om det var förra veckan, men något sånt var det.


   
SvaraCitera

Philip Seymour Hoffmans död

Jäkligt trist. först gandolfini och nu hoffman. 


   
SvaraCitera

 Jag röstar ogärna på något av detta. Men jag är tacksam över att du finner min tråd som bra.

Men jag känna så här, att sex och alkohol skulle göra oss glada. Jo, tjena. Som att sex och alkohol skulle vara botemedlet mot alla problem och all världens bekymmer.


   
SvaraCitera

Tjohej: Som att sex och alkohol skulle vara botemedlet mot alla problem och all världens bekymmer.

kärlek. sex, kärlek och alkohol. 


   
SvaraCitera

S3ON:

kärlek. sex, kärlek och alkohol. 

Okej, alkohol kan ju vara ett sätt att dränka sina sorger. Men om det är ett bra sätt, kan ju diskuteras. Och kärlek ger mycket glädje. Men sex? Njae, där har jag starka tvivel.


   
SvaraCitera

Tjohej:

Men jag känna så här, att sex och alkohol skulle göra oss glada. Jo, tjena. Som att sex och alkohol skulle vara botemedlet mot alla problem och all världens bekymmer.

har du haft sex? för, jag menar, det kan vara rätt najs. och att göra grejer man gillar brukar få folk att må bättre. om alla mådde bättre, skulle sannolikt världens bekymmer vara färre. ergo, sex är en lösning på i alla fall delar av världens bekymmer.


   
SvaraCitera

player one:

har du haft sex? för, jag menar, det kan vara rätt najs. och att göra grejer man gillar brukar få folk att må bättre. om alla mådde bättre, skulle sannolikt världens bekymmer vara färre. ergo, sex är en lösning på i alla fall delar av världens bekymmer.

Nej, det har jag inte då jag vill att första gången ska vara speciell. Och inget desperat bara-för-att-knull. Jo, men att göra sånt man blir glad av... Klart att det ger en själv mer välmående. Men finns andra sätt att må bättre av än sex och sprit.


   
SvaraCitera

Tjohej:

Nej, det har jag inte då jag vill att första gången ska vara speciell. Och inget desperat bara-för-att-knull. Jo, men att göra sånt man blir glad av... Klart att det ger en själv mer välmående. Men finns andra sätt att må bättre av än sex och sprit.

hur är det då överhuvudtaget rimligt att uttala sig om huruvida sex gör folk lyckliga?

och ja, det finns väl andra sätt. men varför dra in dem? om det är så att sex och sprit gör folk lyckliga så är det väl så.


   
SvaraCitera

player one:

hur är det då överhuvudtaget rimligt att uttala sig om huruvida sex gör folk lyckliga?

Då borde väll det ha samma effekt att runka, förutom att det inte är lika socialt att dra en hantralla?

player one: om det är så att sex och sprit gör folk lyckliga så är det väl så.

Jag anser att de som behöver tillsätta alkohol för att vara lycklig, behöver nog prata med någon. Och ta itu med problemet istället.


   
SvaraCitera

Tjohej:

Då borde väll det ha samma effekt att runka, förutom att det inte är lika socialt att dra en hantralla?

varför skulle det ha samma effekt? du tror inte att det sociala och känslomässiga utbytet är en faktor överhuvudtaget, som inte enkelt kan ersättas av andra sociala interaktioner?

TjohejJag anser att de som behöver tillsätta alkohol för att vara lycklig, behöver nog prata med någon.

hur lycklig anser du dig själv vara, när du berättar för andra vad som är ett sunt sätt att förhålla sig till välmående? rätt lycklig, måste jag anta?


   
SvaraCitera

player one:

varför skulle det ha samma effekt? du tror inte att det sociala och känslomässiga utbytet är en faktor överhuvudtaget, som inte enkelt kan ersättas av andra sociala interaktioner?

Nix. Eller, jo. Om det är med en person man älskar. Ens partner. Då, jo. Men annars tror jag inte det.

player one:
hur lycklig anser du dig själv vara, när du berättar för andra vad som är ett sunt sätt att förhålla sig till välmående? rätt lycklig, måste jag anta?

Det är jag inte. Rätt långt ifrån. Men jag söker inte för den sakens skull tröst i sprit. Det är inte att jag inte har sex och tar avstånd från alkohol som är problemet. 


   
SvaraCitera

Tjohej:

Nix. Eller, jo. Om det är med en person man älskar. Ens partner. Då, jo. Men annars tror jag inte det.

vad vet du om det? kan du uttala dig om någon kvalitativ skillnad mellan att ha sex med en person som man älskar och en person som man inte älskar? och vad har partnerskap med saken att göra?

Tjohej:
Det är jag inte. Rätt långt ifrån. Men jag söker inte för den sakens skull tröst i sprit. Det är inte att jag inte har sex och tar avstånd från alkohol som är problemet. 

du söker inte tröst i sex eller sprit, och du mår rätt långt ifrån bra. och din slutsats är att man inte mår bättre av sex och sprit. hur kommer du till den slutsatsen utifrån den information du har? vad grundar du det på? hur bra det gått för dig personligen?


   
SvaraCitera