Aviseringar
Rensa alla

vilket är fetast?


Ämnesstartare

The Saviour:

men hur många öl skulle en och en halv liter pepsi motsvara?

men kolla på kaloriinnehållet bara? :SSSS

har för mig att tjockispepsi är typ 45 kcal/ dl dvs ungefär lika mycket som starköl.

dricker du pepsi max är det inga kalorier alls och du kan dricka det som om det vore vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

dricker du pepsi max är det inga kalorier alls och du kan dricka det som om det vore vatten.

Och dö av annat kul istället [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

hur ofta får du ligga då när du är ute?

dazed:

Inte mer än om jag nördade hälsa tror jag.

The Saviour:

jag säger tvärtom

Hahaha gillar detta. Gillar också att någon behöver en realitycheck[crazy]

Fast dazed, du skulle egentligen svarat ärligt på frågan - nämligen "så ofta jag vill"[bigsmile]

Nej men allvarligt talat...

The Saviour:

alla hunkar får till det

Detta är befängt. Huruvida man "får till det" eller inte samt med vem (eller vad?) hänger inte på om man är hunk eller inte. Det kan det inte göra. För jag är ingen hunk... Ändå kan jag lite skadeglatt svara "så ofta jag vill"[bigsmile][ops][smile]

Har man inte det som krävs i psyket för att "få till det" så ofta man vill så får man helt enkelt ta o "bli hunk" o intala sig att det är därför man helt plötsligt får till det med vad man nu är ute efter för typ[y]

Förutsatt att man då får till det förstås. Är man å andra sidan ett objektifierande lögnaktigt kräk så förtjänar man att slita o kämpa o uppnå den kroppsform man nu vill, o sen ändå inte få till det o bara helt oförstående hänga läpp[badgrin]

Eller så rycker man bara på axlarna för att man helt plötsligt lever ett hälsosamt (eller hälsosammare) liv - trots att man fortfarande inte får till det.

Whatever.

Tror jag ska sova nu[blush]

Nintendos BFF:

dricker du pepsi max är det inga kalorier alls och du kan dricka det som om det vore vatten.

Detta måste jag kommentera. Pepsi max, är det samma som typ cola light? Nu har jag inte kollat upp fakta, men med tanke på att alla säger samma sak så fort det börjar pratas om detta kanske jag ska göra det snart.

Light-drycker är egentligen värre än dom vanliga varianterna eftersom att man då "lurar" kroppen. Enda tillfället det är bättre att dricka cola-light istället för vanlig cola är om man har diabetes (har ingen koll på vilken av typerna). Många verkar överens om detta för det finns alltid någon som börjar prata om detta ifall man nämner cola-light eller liknande.

Detta är något du bör ha i åtanke (Gugge) om du dricker mycket light-drycker[no-no]Man bör absolut inte dricka pepsi max, cola light, etc. etc. som om det vore vatten. O egentligen ingen annan läsk heller för den delen.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Light-drycker är egentligen värre än dom vanliga varianterna eftersom att man då "lurar" kroppen.

alltså guuuuud vad jag börjar tröttna på denna enormt seglivade aftonbladet-myten. Men nej lightdrycker är inte på något sätt värre än de med socker. man kan inte på något sätt bli tjock av lightcola eftersom att det inte innehåller någon energi. (och man kan inte "lura" kroppen att tillverka fett från ingenstans, det är fysiskt omöjligt)

det enda som kan vara dåligt med det är att VISSA(få) upplever ett ökat sötsug av det. och detta har bara med smaken att göra. dvs att det smakar som socker och då blir man sugen på socker, på samma sätt som att man kan bli sugen på bullar om man känner lukten av bullar. det är alltså ingen kemikalie som "lurar kroppen att bli tjock" eller någon annan nonsens. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

har för mig att tjockispepsi är typ 45 kcal/ dl dvs ungefär lika mycket som starköl.

en hel 1½ liters?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

en hel 1½ liters?

alltså är du typ utvecklingsstörd eller nåt?

en dl innehåller ca 45 kcal, 1.5 liter är 15 dl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

en hel 1½ liters?

1,5l pepsi är i kalorier ungefär som 1,5l starköl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

ahah

Fin utläggning. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dräparen:

dricker öl så mycket och ofta jag kan och jag är jättetjock

lol....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

1,5l pepsi är i kalorier ungefär som 1,5l starköl.

men vafan.........då kunder jag ju lika gärna gått ut igår och blivit full!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

men vafan.........då kunder jag ju lika gärna gått ut igår och blivit full!

Skillnaden är väl i vilken påverkan på kroppen som alkohol vs socker har. Såg en föreläsning om socker och sötningsmedel osv, var intressant hur fruktos (om jag minns rätt) i kroppen bryts ner till samma saker som alkohol. Min poäng är väl att pepsi inte kan motsvara öl alls då det inte innehåller alkohol. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Min poäng är väl att pepsi inte kan motsvara öl alls då det inte innehåller alkohol. [rolleyes]

visst jag slipper vara seg och halvdöd första två dagarna på jobbet, men om jag ändå ska bli fet när jag druckit 1½ liter pepsi kunde lika gärna druckit bärs igår och varit med kompisarna och kanske fixat hemdrag och fuckat ur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

visst jag slipper vara seg och halvdöd första två dagarna på jobbet, men om jag ändå ska bli fet när jag druckit 1½ liter pepsi kunde lika gärna druckit bärs igår och varit med kompisarna och kanske fixat hemdrag och fuckat ur

Och du kan ej umgås med dina kompisar utan att dricka stark öl? Det jag menar är att det inte är direkt jämförbart att anta att man blir lika fet av energin från socker som den från alkohol. Till exempel så kanske det går åt mer energi att bryta ner alkohol än socker, eller tvärt om, vilket direkt skulle använda lite av den energin man fick i sig och att man därför inte får lika stort överskott. Sedan kanske man rör sig mer när man är full/nykter vilket resulterar i att man gör av med energi. Åter igen, det är inte så lätt att säga att dom här kalorierna är lika mycket som dom här. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

guuuuud

Nej.

Nintendos BFF:

det är alltså ingen kemikalie som "lurar kroppen att bli tjock"

Jag kanske borde specifierat uttrycket "lurar kroppen". Och mitt i så stannade jag upp o googlade, och det första jag hittar är en sida där det bland annat står: "En annan studie från University of Texas ledde till två observationer: för det första blev läskkonsumenter i allmänhet överviktiga i högre grad än andra, och för det andra blev övervikten större för de som regelbundet drack lightläsk än för de som regelbundet drack samma mängd vanlig läsk."

Nu kommer just det faktiskt från en blogg, men det finns så många resultat, så jag kan mata dig med några till om du inte är nöjd och om du nu fortfarande är helt säker på att det är en "aftonbladet-myt"[no-no]Light-läsk är sämre. Punkt slut[no-no]

Tycker dock att det är lite ironiskt att så många använder light-läsk som nån sorts ursäkt för att kunna dricka läsk och typ samtidigt påstå sig vara nyttiga[bigsmile][rolleyes]

Däremot är nog ändå det viktigaste här att påståendet om att man kan dricka läsk - oavsett om den är light eller inte - som vatten är helt fel. Det ska man absolut inte göra. Inte för att jag tror att någon faktiskt gör det, men så kom jag också att tänka lite på vad vi befinner oss på för sida[ops]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

och för det andra blev övervikten större för de som regelbundet drack lightläsk än för de som regelbundet drack samma mängd vanlig läsk."

kanske beror på att tjockisar väljer att dricka lightläsk just för att de behöver bli smalare, medans folk som redan är smala inte behöver bry sig?[confused] i vilket fall så är den typen av helt empiriska studier väldigt intetsägande då de inte säger något om orsakerna till sambandet. lite som att säga typ "omg bland folk som äter cancermedicin är det 5000 ggr vanligare att ha cancer"

Storchen84:

Tycker dock att det är lite ironiskt att så många använder light-läsk som nån sorts ursäkt för att kunna dricka läsk och typ samtidigt påstå sig vara nyttiga

var är ironin?

Storchen84:

om du nu fortfarande är helt säker på att det är en "aftonbladet-myt"Light-läsk är sämre.

men det är ju det :S det finns inget i light-läsk som man kan bli tjock av. punkt slut.

Storchen84:

om att man kan dricka läsk - oavsett om den är light eller inte - som vatten är helt fel.

ur viktsynpunkt är det absolut inget fel i det nej.


   
SvaraCitera