Aviseringar
Rensa alla

Vilket årtionde hade ni helst velat leva som vuxna i?


Exner:

Skulle du valt att leva efter att möjligheten att flytta medvetandet kommit i bruk?

det viktiga är väl egentligen att jag överlever tills dess, så det är inte en faktor som så. jag tror att det är relativt lugnt på den fronten. däremot hade det varit najs att växa upp i ett lite mer teknologiskt avancerat skede av vår utveckling, i och med att neuroplasticiteten hos ett barn är rätt awesome så tror jag att det kan vara enklare att anpassa sig till en del intressant teknik om man först börjar använda den som, säg, tio-tolvåring. jag träffade helt rätt på internetfronten, det känner jag att jag internaliserat, men jag har träffat fel vad gäller vr och kommer även träffa fel vad gäller bci. tills det senare kanske vi löst frågan om neuroplasticitet hos vuxna, vem vet, men jag känner ändå att de som fötts de senaste 5-10 åren har ett obekvämt försprång.

sen om inte annat så vore det intressant med ett mer socialt utvecklat samhälle, det känns som om mängden idioter ändå är färre nu än för 20 år sen, och samhället är trots allt mer öppet och accepterande. det känns som en fördelaktig miljö att växa upp i, och att jag inte gjort det kan nog ha påverkat mig negativt på både det ena och andra sättet.


   
SvaraCitera

Jag minns 90 talet som någonting härligt, men det var nog just för att jag var barn då, allt var mer mysigt och trivsamt och säkert på något sätt när man var barn.


   
SvaraCitera
Exner

player one:

det viktiga är väl egentligen att jag överlever tills dess, så det är inte en faktor som så. jag tror att det är relativt lugnt på den fronten. däremot hade det varit najs att växa upp i ett lite mer teknologiskt avancerat skede av vår utveckling, i och med att neuroplasticiteten hos ett barn är rätt awesome så tror jag att det kan vara enklare att anpassa sig till en del intressant teknik om man först börjar använda den som, säg, tio-tolvåring. jag träffade helt rätt på internetfronten, det känner jag att jag internaliserat, men jag har träffat fel vad gäller vr och kommer även träffa fel vad gäller bci. tills det senare kanske vi löst frågan om neuroplasticitet hos vuxna, vem vet, men jag känner ändå att de som fötts de senaste 5-10 åren har ett obekvämt försprång.

sen om inte annat så vore det intressant med ett mer socialt utvecklat samhälle, det känns som om mängden idioter ändå är färre nu än för 20 år sen, och samhället är trots allt mer öppet och accepterande. det känns som en fördelaktig miljö att växa upp i, och att jag inte gjort det kan nog ha påverkat mig negativt på både det ena och andra sättet.

Tänker snarast på att vilja ett bevara ett så ungt sinne som möjligt. Ser potentialen att låta flera kopior av medvetandet gå åt olika håll.


   
SvaraCitera
Cobrak

Med tanke på hur samhället var emot homosexualitet under alla de årtalen är det svårt att sätta fingret på vad som lockar mig mest - men om vi inte ska vara alltför petiga kan jag medge att 60-talet en tid jag skulle vilja uppleva.

Tänk att få finna vägen om hopp i människor efter ett brutalt krig, särskilt för kvinnor som då var något förtryckta. Det uppenbarade sig brända behåar på ena hållet och påtända hippies på andra. Sedan får vi inte glömma modsen och Beatles som gav en ordentlig spark i musikindustrin. Och att få uppleva det.. shit, vilken resa.


   
SvaraCitera

Exner:

Tänker snarast på att vilja ett bevara ett så ungt sinne som möjligt. Ser potentialen att låta flera kopior av medvetandet gå åt olika håll.

förstår grejen om kopior, även om jag är lite delad på den fronten. svårt att förhålla sig till det. men förstår inte riktigt grejen med att bevara ett ungt sinne, jag tänker mig att det är enkelt att tweaka neuroplasticitet i efterhand om så eftersträvas när vi har teknologin för digitalisering, utan att för den delen påverka någon slags kontinuitet i medvetandet. och erfarenhetsmässigt vill man väl knappast ha ett ungt sinne heller. men jag känner nog överlag att mitt sinne är yngre nu än när jag var 15, plus att jag är fan så mycket smartare, så det är win-win. livserfarenheter och psykedelia har gjort bra saker för mig på senare år.


   
SvaraCitera

vill kunna vandra fritt mellan 60till90-tal


   
SvaraCitera

60-tal, jag 1960-tal då (60-talet tenderar ju att förekomma någon per sekel ungefär, bra brytningsperiod mellan det gamla uppfostrade Sverige med lite mysiga progressiva idéer, bra musik och snygga kläder.


   
SvaraCitera

mens: 60-talet

helt såld på mad men estetiken


   
SvaraCitera
frukt

nu.


   
SvaraCitera
frukt

minst tio tecken my arse


   
SvaraCitera