Aviseringar
Rensa alla

Vilket bilmärke?


fordGXL:

Är det mig du menar som ska hitta 3 fel?[confused]

Ne! Det var ju inte dig jag hade citerat. [smile]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

världens bästa 4-hulsdrift

Slumpartad:

känns bra

Myksa:

Du låter som en sjuåring. [zzz]

Du borde lära dig skillnaden på att tycka/känna och ren fakta.
Jag säger inte att Audi är dåligt men mycket av det du raddar upp nu är vad du tycker.
Och du kan väl hålla med om att Audi har väldigt mycket fanboys som kissar vitt så fort de ser en urquattro även om de inte vet någonting om bilar..? [smile]

Är nog inte så svårt att hitta någon veteranmeck som tycker Audi är världens största skitbilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

finns många snygga audi modeller tyskarna är bra på att designa bilar helt enkelt

Jag håller med där... mercedes, Wv och audi har väldit bra kvalite. Just min ford är i hopsatt i tykland. Tyskar har bra smak för design och d y l. Men personligen så anser jag att Ford är en billig bra bil som håller länge. Dessutom finns det många entusiaster som anser att ford är billigast och bäst och slitstarkast i den nya generationen bilar [bigsmile] Men jag vill också säga att alla bilar har både nack och fördelar med alla bilar. ( inklusive ford [wink])

Jag själv anser att japaner har väldigt bra bilar![bigcheers]

Min ford är en 2 liter v6a från -73 Den har använts som bruksbil i ca 27 år och är fortfarande hel. [cool]


   
SvaraCitera

Myksa:

Och du kan väl hålla med om att Audi har väldigt mycket fanboys som kissar vitt så fort de ser en urquattro även om de inte vet någonting om bilar..? [smile]

Inte för att jag är någon fanboy. Hade nog skämts av att sitta i min Golf då. Men skulle hellre tillhöra ovetandes Audifaboys än volvofagsen i alla fall [wink]

Och det är ju inte så att jag INTE vet något om bilar. Är lite svårt att jobba med dem utan något hum om vad man gör.

Låt mig bara fråga dig, hur många bilar har du kört i ditt liv?

Myksa:

veteranmeck

Är väl klart de säger... Audis tid är nu. Det är NU de är så bra som de är. De toppar just nu. Även om äldre modeller är trevliga att köra. Men går man ner mot innan 90-talet så finns det många bilar som är bättre än Audis. Även om Audin ofta är snyggare än dess jämlika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okey Myksa. Jag medger att du har rätt på audi tråden. Men audi har bra kvalite. nackdelen med audi är att de inte har någon bil med bakhjulsdrift. På det viset tappar de lite kunder eftersom många vill ha bakhjulsdrift. Fördelen är att de har bra 4-hjulsdrift [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men audi är ingen favorit-bil för mig. Den ligger ganska långt ner på min lista, men lite före volvo iaf


   
SvaraCitera

fordGXL:

ford är billigast och bäst och slitstarkast i den nya generationen bilar

Ja, de måste dragit ner på resurserna för cockpiten. För den min vän... känns allt annat än slitstark i nyare Fordar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du ens testat att köra en ny ford? Oftast så brukar det vara så att man säger sånt när man gillar annat bättre. Men bli inte arg elr så, För jag vet ju inget om dig... Jag bara undrar! [crazy]


   
SvaraCitera

messerschmitt.


   
SvaraCitera

fordGXL:

Har du ens testat att köra en ny ford? Oftast så brukar det vara så att man säger sånt när man gillar annat bättre.

Körde en 07a eller 08a Focus förra vintern.
Sedan dess, i jobbet, har jag kanske kört 8-9 olika under perioden förra sommaren-denna vintern [wink]


   
SvaraCitera

Men de är billiga. Och väldigt bra kvalitet för pengarna. Men inredningen känns så plastig och billig att man vill gråta lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, okej. Focusen kan jag hålla med om att den uppfattas "plastig" men är en bra bil i övrigt
[cool]


   
SvaraCitera

fordGXL:

Focusen kan jag hålla med om att den uppfattas "plastig" men är en bra bil i övrigt

Körde många andra typer av Fordar [wink] Bla en Fiesta GT -08a över halva sverige i ösregn. Cirka 5-6 h av ren terror! Men var ju inte bilens dåliga kvalitet utan dumheten att köra en lätt bil i ösregn som orsakade det.

Men Fordar är bra bilar. Men jag skulle hellre köpa en äldre VW än en nyare ford, fast VWn är snäppet dyrare.

Kvaliteten är ojämförbar. Samma sak mellan Audi och VW. Även om min Golf jag har nu är nyare och har det dyraste paketet som fanns så har den inte samma kvalitetskänsla som min Audi A3a från -99 med ingen annan utrustning än AC [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mammon:

messerschmitt.

Haha, jo dem är ganska gulliga. Jag skulle vilja ha en. ;D


   
SvaraCitera

Dock är väl Golfen roligare motormässigt.
Men kanske har å göra med att A3an var en 1,6a och Golfen är en 2,0a GTI med Ferritagrejor [cute]


   
SvaraCitera