Aviseringar
Rensa alla

Vilket djur (och vilken del av detta djur) tycker du är godast att äta?


Ämnesstartare

Party


   
Citera
Ämnesstartare

Lamm. Lammfilé eller lammracks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alternativ någon grytdel (osäker på vilken som är bra. Säger bara åt slaktaren vad jag tänkt göra).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kyckling eller gris. Typ kycklingfilé eller Icas marinerade färdiggrillade klubbor som man köper varma i disken, mmm... Gris så är det flintastek som gäller <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul: Lamm. Lammfilé eller lammracks.

Åh, gott!

manul: Säger bara åt slaktaren vad jag tänkt göra

Brukar du gå till samma slaktare? Hur är det att köpa kött hos en slaktare jämfört med random matvaruaffär? Rodnar

absentthinking: Typ kycklingfilé eller Icas marinerade färdiggrillade klubbor som man köper varma i disken, mmm... Gris så är det flintastek som gäller <3

Men fett tråkigt ju Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qilin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Åh, gott!

Brukar du gå till samma slaktare? Hur är det att köpa kött hos en slaktare jämfört med random matvaruaffär? Rodnar

Men fett tråkigt ju Galen

Bara för att jag inte äter antilop
Pliiiiis biologen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: qilin

Oj! Var fick du tag på det köttet?

absentthinking: Bara för att jag inte äter antilop
Pliiiiis biologen

asså  nä menade inte såååå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Oj! Var fick du tag på det köttet?

i kina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: i kina.

Hur smakar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Revbensspjäll tror jag, så jäkla gott. Fast annars är jag inte jätteförtjust i gris, eller jo bacon är gott, men föredrar nötkött. Åååh, tournedos Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: Hur smakar det?

som allt samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: Brukar du gå till samma slaktare? Hur är det att köpa kött hos en slaktare jämfört med random matvaruaffär?

Jepp. Finns en bra fem minuter från där jag bor. Tycker mest det är värt om man köper lamm om jag ska vara ärlig (kvalitétsskillnaderna är mkt större än mellan kycklingdelar ex.). Är väldigt känslig för kvalité. De färdigförpackade butiksköttet smakar mindre, är generellt segare/tråkigare och har oftast äckliga bismaker. 
Var inte så stort fan av lamm överhuvudtaget innan jag kom till lammbrittanien för att det jag fått i Sverige på billigare restauranger och från ICA-disken varit så tråkigt. 


   
SvaraCitera
seasaw

torskfilééééééé, får mig på fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte kött så mycket, vet inte riktigt varför jag ens äter det (eller jo pga lathet pga lärt mig laga bra rätter med kött nu men få utan).

Men gillar väl gris mest tror jag, dock inte filé osv utan typ karré är väl bäst. 


   
SvaraCitera