Aviseringar
Rensa alla

Vilket elitförband är din favorit?



   
Citera

Venfort:

Spetsnaz (Du röstade på detta alternativ)

Känns ju lätt mest badass [cool]


   
SvaraCitera

Venfort:

Spetsnaz (Du röstade på detta alternativ)

Utifrån det jag har hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Känns ju lätt mest badass [cool]

Myksa:

Utifrån det jag har hört.

Lite coolt är att Spetsnaz inte har några egna uniformer, för att de inte ska kunna bli identifierade som elitsoldater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Å andra sidan är BOPE jävligt badass de också.

Image


   
SvaraCitera

Venfort:

Mossad (Du röstade på detta alternativ)

Hört att det skall vara en jävla pli på Israelerna ;o


   
SvaraCitera

mossad är inte ett elitförband, det är en underrättelsetjänst. learn2allmänbildning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Hört att det skall vara en jävla pli på Israelerna ;o

Det är det. Jag röstade också på dem. De är inte att leka med, vill jag lova. Många påstår att judar gnäller (efter att ha sett Magnus Betnér på tv) men alla judar jag känner vet att det inte behövs nått gnäll så länge de har Mossad. De fixar allt själva. [crazy]


   
SvaraCitera

Venfort:

Spetsnaz (Du röstade på detta alternativ)

Lätt


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

mossad är inte ett elitförband, det är en underrättelsetjänst. learn2allmänbildning.

Jag övervägde om jag skulle skriva in det, men sen kom jag på att "det är ju inte ett helt orelaterat exempel, så att göra lite småändringar i vad som åsyftas påverkar inte direkt hållbarheten i resonemanget", om du förstår vad jag menar.


   
SvaraCitera

Venfort:

Spetsnaz (Du röstade på detta alternativ)

motivation överflödig


   
SvaraCitera

Venfort:

Jag övervägde om jag skulle skriva in det, men sen kom jag på att "det är ju inte ett helt orelaterat exempel, så att göra lite småändringar i vad som åsyftas påverkar inte direkt hållbarheten i resonemanget", om du förstår vad jag menar.

faktiskt inte. om tråden handlar om militära elitförband, och ett av alternativen i princip är en civil underrättelsetjänst, så måste något, någonstans gått fel. vad har de i pollen att göra, liksom? det finns inte fler soldater inom mossad än det finns i valfri israelisk mataffär, och de sysslar inte med militära operationer. likheter finns liksom inte.


   
SvaraCitera

Venfort:

PLA Special Operations Forces (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

isola:

[rolleyes]

Vaddå!? [mad]
Kom inte här och var tjejig och skeptisk när vi killar snackar om män! [no-no]


   
SvaraCitera