Aviseringar
Rensa alla

vilket fiske är bäst?


Ämnesstartare

vilket fiske är bäst, flug eller met eller kastspö? Jag tycker mest om flug-fiske för det är ganska svårt i början och det känns roligast. [bigsmile][bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Fan vilken ful bild du har.


   
SvaraCitera

kastspö ska det va! man vet aldrig vem man träffar [wink]
nej, skämt åsido


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flugfiske är förbannat jävla elegant men det har jag tyvärr aldrig provat. Har dock polare som är något av en lokal fiskeguru så jag får väl tvinga honom att lära mig. När jag fiskar blir det vanligtvis kastspö, eller mete med powerbait. Har för avsikt att börja med mer traditionellt mete igen också men det är så jävla mycket avsikter man har som aldrig blir realiteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt barbariskt. Sen läskigt att kasta. Vad är det som gör att inte kroken fastnar i en???? En lång lina och åt sidan iof, men ändå.
Jag cyklade hem från att ha fiskat med en kompis när jag kände hur det stramade i benet. Tittade efter vad det var och det var den rostiga fiskekroken på spöet jag höll i som penetrerat min vad. Men som tur var var min kompis mamma någon sorts vårdpersonal så det fixade sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Rätt barbariskt.

På vilket sätt då?

isola:

Jag cyklade hem från att ha fiskat med en kompis när jag kände hur det stramade i benet. Tittade efter vad det var och det var den rostiga fiskekroken på spöet jag höll i som penetrerat min vad.

Du kunde kanske ha tagit av kroken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

På vilket sätt då?

cutta upp dem sådär med en krok för att lura dem. det tar ju ett tag innan de dör 🙁

dazed:

Du kunde kanske ha tagit av kroken?

Var typ tio år och det var första gången jag någonsin fiskade okej [sad]
min kompis borde däremot!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

cutta upp dem sådär med en krok för att lura dem. det tar ju ett tag innan de dör 🙁

Generellt sett skadar inte krokarna fisken alltför mycket, man kan köra catch & release utan problem om vill. Om man tänker äta fisken så slår man ju ihjäl den på stubben med en metallklubba. Fan så mycket mer etiskt korrekt än att köpa ett paket bacon från affären.

isola:

Var typ tio år och det var första gången jag någonsin fiskade okej [sad]
min kompis borde däremot!

alright


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Generellt sett skadar inte krokarna fisken alltför mycket, man kan köra catch & release utan problem om vill. Om man tänker äta fisken så slår man ju ihjäl den på stubben med en metallklubba. Fan så mycket mer etiskt korrekt än att köpa ett paket bacon från affären.

Har nog bara fiskat med folk som låter dem ligga där och sprattla på en sten tills de dör. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har nog bara fiskat med folk som låter dem ligga där och sprattla på en sten tills de dör. [sad]

Ja och låter dig självkroka dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaaaaah powerbait är nog det äckligt märkligaste som existerat

Image

nice

ska lukthallucinera nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja och låter dig självkroka dig själv.

I

Fick inte ens prova med min kusin när han barbarfiskade. "Spöet kan gå sönder" brukade han säga, så ramlade han i vattnet. Det var typ standard att han ramlade i vattnet varenda gång han fiskade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad omogen du är Dan_the_ironman P29 [rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har alltid tyckt om att vara ute i naturen. Större delen av min släkt är från Norrland, alltså är det medfött.
Därav inte sagt att jag är någon baddare på fiska till skillnad från min far och mina bröder som har det som ett stort fritidsintresse och är kunniga i ämnet. Men jag brukar med jämna mellanrum följa med, det är mycket uppfriskande.

För inte alls så längesen fick jag upp en jätte fin torsk. Kokt torsk med äggsås, potatis och så lite dill är jag inte den första att tacka nej till. Men den här gången, som så många andra gånger gjorde vi ett undantag och släppte tillbaka fisken i vattnet.

Det är nästan så att man måste passa på innan den försvinner, haha. Dom här uppblåsta miljöpamparna kan ta sig i arslet. Sveriges miljö är oklanderlig, topp 5 i världen skulle jag tippa. Men det vill man så klart inte prata om.. Nej nej..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig fått napp har bara metat 🙁


   
SvaraCitera