Aviseringar
Rensa alla

Vilket gör ondast ? ring eller stav ?


Ämnesstartare

Tjaba ! Ska pierca näsvingen på måndag men är osäker på om jag ska välja ring eller stav, tycker att båda är lika snyggt. Finns det nå för/nackdelar med nått av det ? Vilket gör ondast och läker fortast ?

Tacksam för svar ![y][bigcheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

Vilket som gör ondast? hahaha vadå ondast?! Du tar ju hål med en kanyl, inte smycket.
Har ej haft i näsvingen men på andra ställen, och då har de varit lättare att tvätta med stav, och sen byta till ring om man vill ha de. Jag tycker ring är snyggare.


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

Vilket som gör ondast? hahaha vadå ondast?! Du tar ju hål med en kanyl, inte smycket. Har ej haft i näsvingen men på andra ställen, och då har de varit lättare att tvätta med stav, och sen byta till ring om man vill ha de. Jag tycker ring är snyggare.

Kanske är svårare att sätta i ringen direkt när man tagit hålet än vad det är med en stav, vilket kan betyda att det också gör ondare 🙂 Eller så kanske det gör ondare att ta ut och byta piercing när du har ring, vad vet jag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

...

okej


   
SvaraCitera

LillaBob:

Du tar ju hål med en kanyl, inte smycket.

what she said

vilken jäla fråga [bigsmile]


   
SvaraCitera

sagaedin96:

Kanske är svårare att sätta i ringen direkt när man tagit hålet än vad det är med en stav

Om du går till en duktig piercare ska detta nog inte vara något problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Fox boy:

what she said vilken jäla fråga

^ tittar du lite längre upp så ser du vad jag egentligen menade 🙂


   
SvaraCitera

sagaedin96:

^ tittar du lite längre upp så ser du vad jag egentligen menade 🙂

orkante


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Fox boy:

orkante

Slipp 🙂


   
SvaraCitera

sagaedin96:

Slipp 🙂

taaank u!!


   
SvaraCitera

trodde det stod "vilken ost är godast?" har nog dyslexi[sad]


   
SvaraCitera

Det är lättast att ha ring under läkperioden, då det är lättare att tvätta (då du kan snurra in en intvålad del av ringen i själva hålet, använd lactacyd). Det jobbigare med ring är att den är klumpigare - håret fastnar mer i det, kan göra ont i början när man sover och om man råkar slå sig i ansiktet.

Jag bytte till stav direkt när min piercing var läkt, tycker nog att ring är lite snyggare men palla'nte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

trodde det stod "vilken ost är godast?" har nog dyslexi

hahaha 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Det är lättast att ha ring under läkperioden, då det är lättare att tvätta (då du kan snurra in en intvålad del av ringen i själva hålet, använd lactacyd). Det jobbigare med ring är att den är klumpigare - håret fastnar mer i det, kan göra ont i början när man sover och om man råkar slå sig i ansiktet. Jag bytte till stav direkt när min piercing var läkt, tycker nog att ring är lite snyggare men palla'nte.

Okej Okej 🙂


   
SvaraCitera