Aviseringar
Rensa alla

vilket gymnasium?


Ämnesstartare

Hej! Tänkte bara höra vilket gymnasium ni alla sökt/kommit in på! 🙂 Lite kul att veta ^^


   
Citera

JohannaOlivia:
Hej! Tänkte bara höra vilket gymnasium ni alla sökt/kommit in på! 🙂 Lite kul att veta ^^

Natur på Procivitas i Malmö


   
SvaraCitera

djupaste: Procivitas

fan vad alla snackar om det hela tiden
är det någon överklassgrej eller gratis?


   
SvaraCitera

Järn:

fan vad alla snackar om det hela tiden
är det någon överklassgrej eller gratis?

Snackar alla om det? Visste jag inte. Men ja det är ett ganska känt (tydligen haha) gymnasium i södra Sverige (finns tre stycken HBG, Växjö och Malmö). Det har ett rykte om sig att vara överklass och ja eftersom jag går där kan jag bekräfta ryktena. Alla har på sig Ralph Lauren och Lacoste används som gympakläder eller mer "chill"-kläder tieep. Skolan är gratis men alla premium features kostar, t.ex dator, miniräknare och mat. Saker som är gratis i kommunala och andra privata skolor. De säger att de tar betalt för detta så att de har råd att ge lärarna höga löner och på så vis ha bra nivå på undervisningen.


   
SvaraCitera

djupaste: premium features

djupaste: mat

vilken fittskola


   
SvaraCitera

Järn:

vilken fittskola

HAHAH, insåg det nu! Skolan har en egen kock och oxfile serveras minst en gång per månad så det är faktiskt en premium feature.


   
SvaraCitera
Demor

Musik & Production, Skara o Katedralskolan.


   
SvaraCitera

djupaste: Skolan har en egen kock och oxfile serveras minst en gång per månad så det är faktiskt en premium feature.

Jag mår fan lite illa av det här alltså...


   
SvaraCitera

Järn:

Jag mår fan lite illa av det här alltså...

Nämnde jag chokladfontänen varje fredag haha ?


   
SvaraCitera

djupaste:

Nämnde jag chokladfontänen varje fredag haha ?

seriöst snälla säg att du trollar, jag blir seriös riktigt jävla orolig över vart fan världen är på väg


   
SvaraCitera

Järn:

seriöst snälla säg att du trollar, jag blir seriös riktigt jävla orolig över vart fan världen är på väg

ja asså den är inte där alltid varje fredag, men det händer. Halvtroll?


   
SvaraCitera

Järn:

seriöst snälla säg att du trollar, jag blir seriös riktigt jävla orolig över vart fan världen är på väg

Och vi har palmer inomhus 🙂


   
SvaraCitera

djupaste:

ja asså den är inte där alltid varje fredag, men det händer. Halvtroll?

i vilket fall blir jag ledsen inombords, helt sjukt hur elitistiskt och segregerande samhälle vi går mot.


   
SvaraCitera

Järn:

i vilket fall blir jag ledsen inombords, helt sjukt hur elitistiskt och segregerande samhälle vi går mot.

Vadå? Alla kan komma in där? Och det kom precis en ny lag att gymnasium inte får kosta. Jag betalade ju men jag vet inte hur det är med nya elever. Antagligen är väl allt gratis förutom miniräknaren kanske. Maten är iallafall def gratis nu, saknar oxfilen dock.


   
SvaraCitera

djupaste: Alla har på sig Ralph Lauren och Lacoste används som gympakläder eller mer "chill"-kläder tieep.

ångest. vet inte om det var mer ångest med märkeskläderna eller att du skrev "tieep".


   
SvaraCitera