Aviseringar
Rensa alla

vilket gymnasium?


honolulu:

ångest. vet inte om det var mer ångest med märkeskläderna eller att du skrev "tieep".

Haha "tieep". Älskar fjotiz uttryck. Nej men alla har ångest när det gäller märkeskläder. Jag hade aldrig brytt mig om vilka kläder jag hade på mig tills jag började där. Då arbetade jag hårt och tiggade ihop pengar till mitt första ralph plagg (skojar inte). Kommer ihåg mitt första ralph plagg som om det var igår. Just nu har jag 8 ralph plagg och känner att jag inte behöver mer för att känna mig normal.


   
SvaraCitera

djupaste:

Vadå? Alla kan komma in där? Och det kom precis en ny lag att gymnasium inte får kosta. Jag betalade ju men jag vet inte hur det är med nya elever. Antagligen är väl allt gratis förutom miniräknaren kanske. Maten är iallafall def gratis nu, saknar oxfilen dock.

privatskolor får nog det, Lundsberg etc.
bara för att alla får gå där betyder inte det att alla har möjlighet eller att de känner att de kan passa in när alla springer runt och leker mini-bratz


   
SvaraCitera

Järn:

privatskolor får nog det, Lundsberg etc.
bara för att alla får gå där betyder inte det att alla har möjlighet eller att de känner att de kan passa in när alla springer runt och leker mini-bratz

Lundsberg är ett internat och får kosta ja, det är dock inte procce. Haha ja det är ju iofs sant. Men skolan har ju ingenting med bratsen att göra, det är ju de "korkade" rikemans elevernas påhitt att allt ska vara creme de la creme.


   
SvaraCitera

djupaste: HAHAH, insåg det nu! Skolan har en egen kock och oxfile serveras minst en gång per månad så det är faktiskt en premium feature.

Hade de serverat skolmat så hade lärarna kunnat få sina löner ändå.


   
SvaraCitera

djupaste:

Haha "tieep". Älskar fjotiz uttryck. Nej men alla har ångest när det gäller märkeskläder. Jag hade aldrig brytt mig om vilka kläder jag hade på mig tills jag började där. Då arbetade jag hårt och tiggade ihop pengar till mitt första ralph plagg (skojar inte). Kommer ihåg mitt första ralph plagg som om det var igår. Just nu har jag 8 ralph plagg och känner att jag inte behöver mer för att känna mig normal.

drog till med världens suck, 8 ralph... säkert 8 olika piketröjor i olika färger. jag vägrade märkeskläder även om jag skulle kunnat få det. idag har jag dem för att jag vill+kan och inte för att synas eller för att alla andra har det. blir lite ledsen och så, håller med järn. skulle kännas som att jag förlorade hjärnceller och iq för varje dag jag gick där.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Hade de serverat skolmat så hade lärarna kunnat få sina löner ändå.

Ta upp det med skolledningen, jag har ingen kommentar.


   
SvaraCitera

djupaste:

Lundsberg är ett internat och får kosta ja, det är dock inte procce. Haha ja det är ju iofs sant. Men skolan har ju ingenting med bratsen att göra, det är ju de "korkade" rikemans elevernas påhitt att allt ska vara creme de la creme.

och uppenbarligen känner alla andra en press att efterlikna


   
SvaraCitera

honolulu:

drog till med världens suck, 8 ralph... säkert 8 olika piketröjor i olika färger. jag vägrade märkeskläder även om jag skulle kunnat få det. idag har jag dem för att jag vill+kan och inte för att synas eller för att alla andra har det. blir lite ledsen och så, håller med järn. skulle kännas som att jag förlorade hjärnceller och iq för varje dag jag gick där.

HAHAH! Näää har fan tröjor, skor och shorts också. Men klart piketröjorna utgör en stabil bas i min ralph hall of fame. Njaa känns inte som jag förlorar IQ då linjen hade högst intagningspoäng i hela sydsverige (iallafall när jag sökte). Kvaliten på utbildningen är verkligen extremt bra och ska inte förväxlas med bratsen på ekonomi/samhälle. Natureleverna är skolans hopp vill jag gärna påpeka. Ett exempel på hur mycket lärarna bryr sig är när jag skickade iväg ett mail klockan 3 på morgonen med en fråga om en uppgift i ämnet. 5 minuter senare svarade han. Det är vad jag kallar dedication to his work


   
SvaraCitera

procivitas är känd för att vara en snobbskola där alla får bra betyg för minimal prestation. när jag gick vvs/fastighet låg min skola precis bredvid procivitas, de glodde alltid som fan på oss vanliga människor när vi tog bussen till skolan, och var allmänt otrevliga och blåsta. ingen med en hjärna vill gå där.


   
SvaraCitera

djupaste: Det är vad jag kallar dedication to his work

eller så satt han bara uppe och söööp för att han tvingas jobba på den skolan. eller så har han så pass hög lön, som skolan så gärna eftersträvar, att han satt uppe o drack en drink me sina kompizar o kunde låta sin assistent svara


   
SvaraCitera

Järn:

och uppenbarligen känner alla andra en press att efterlikna

Ja, men man måste inte följa strömmen. Pressen är inte alls lika stor hos tjejer eller på natureleverna. Absolut störst är den på ekonomi och samhälle eleverna. 

977738_4865489127046_1781194711_o.jpg

703895_3978610115625_168463932_o.jpg

Ni kan ju döma själva


   
SvaraCitera

amsi:
procivitas är känd för att vara en snobbskola där alla får bra betyg för minimal prestation. när jag gick vvs/fastighet låg min skola precis bredvid procivitas, de glodde alltid som fan på oss vanliga människor när vi tog bussen till skolan, och var allmänt otrevliga och blåsta. ingen med en hjärna vill gå där.

Avundsjuk 🙂 ingen med hjärna 315p :))))


   
SvaraCitera

djupaste:

Avundsjuk 🙂 ingen med hjärna 315p :))))

aa jätteavundsjuk på att min pappa inte betalar och att jag kommer bidra till samhället genom mitt framtida yrke, och avundsjuk på dig som har muf-dresscode i skolan.


   
SvaraCitera

djupaste:

Avundsjuk 🙂 ingen med hjärna 315p :))))

inte för att vara den som är den, men så jävla svårt är det inte att skrapa ihop poäng i högstadiet, och skillnaden på gymnasieskolor är stor också. Går med folk som gått på friskolor och fått 21,5p+ men dumma så in i helvete är en del ändå.


   
SvaraCitera

amsi:

aa jätteavundsjuk på att min pappa inte betalar och att jag kommer bidra till samhället genom mitt framtida yrke, och avundsjuk på dig som har muf-dresscode i skolan.

Låter skitkul och är glad för dig att du redan nu vet vad du vill jobba med eftersom många inte vet det i min ålder. Du ska vara glad och nöjd med dig själv och förstår inte din bitterhet och dolda härskartekniker. Bilar kommer försvinna i våran cykelstad så på vilket sätt ska du bidra till samhället? Haha nej men skämt åsido så bidrar väl en procce elev också till samhället? I trean måste man starta ett eget företag till exempel. Klädseln borde inte vara relevant när man ska välja skola.

Järn:

inte för att vara den som är den, men så jävla svårt är det inte att skrapa ihop poäng i högstadiet, och skillnaden på gymnasieskolor är stor också. Går med folk som gått på friskolor och fått 21,5p+ men dumma så in i helvete är en del ändå.

Haha sant, sanningen är dock att inte alla kommer in och det måste ju bero på något? Alla har inte läshuvud.


   
SvaraCitera