Aviseringar
Rensa alla

Vilket namn är finast?


Ämnesstartare

Dagens fundering hörrni. 

8d149e1e88e88441d28e4cacfedc4246.gif


   
Citera

Inget, fast Emma såfall!
Skall du namngiva kisse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Inget, fast Emma såfall!
Skall du namngiva kisse?

har alltid gillat namnet elma. selma är kanske finare. påminner mig dock om en spargris i form av en säl jag hade som liten och det gör mig lite ledsen. har fått ett sådant dille på namn alltså.
naj tyvärr! 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Elma

låter pretentiöst att döpa sin dotter till nästan emma 


   
SvaraCitera

Elma kanske 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: selma är kanske finare

För likt semla


   
SvaraCitera

TS, du tänker döpa din katt till Emma eller Elma?
Dessa två namn är det inte jättestor skillnad på egentligen så det spelar inte någon jättestor roll.
Så kan man fundera på vad för namn djur och människor ska ha och vad som kan passa bäst.


   
SvaraCitera

på människor eller djur?

Emma passar inte till en katt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen ska namnges! Har en namnbok jag ibland så bläddrar i så jag får lite namntankar ibland bara. 

qazedctgb:

låter pretentiöst att döpa sin dotter till nästan emma 

ähh kan man väl säga om saga och sara också 


   
SvaraCitera

Emma


   
SvaraCitera
EBOLA

vonKissekatt:

har alltid gillat namnet elma. selma är kanske finare. påminner mig dock om en spargris i form av en säl jag hade som liten och det gör mig lite ledsen. har fått ett sådant dille på namn alltså.
naj tyvärr! 

ser ut som att den där bilden JA på killen å Tjejen e från 1950talet nåt typ å min mormors syster hon hette Elma mvh 


   
SvaraCitera

Emma är "lättare" att säga och det är det jag baserar mitt beslut på Rodnar Känns bättre i munnen liksom. Elma känns bara som en mindre bra modifikation av Selma (som är ett fint namn!)


   
SvaraCitera

Varför inte Embla? Bästa av två världar liksom. Rodnar

Men av de två alternativen så låter Emma bäst, barnet skall ju bli vuxen sen också. Förvirrad


   
SvaraCitera
b1son

just elma tkr jag inte är så fint. andra namn med lm brukar ju va fina dock så vet inte riktigt varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son:
just elma tkr jag inte är så fint. andra namn med lm brukar ju va fina dock så vet inte riktigt varför

ilma? alma? ilmer? elmer? 


   
SvaraCitera