Aviseringar
Rensa alla

Vilket p-piller är bäst? (Yasmin, Yaz, Qlaira)


Ämnesstartare

Okej, vet att man reagerar olika på pillrena och blablabla.
Ska nämligen få byta p-piller, IGEN, och barnmorskan föreslog mig tre olika sorter jag skulle kunna börja med. Sorterna var Yasmin, Yaz och Qlaira(som tydligen är ny och ska vara miljövänlig eller något)

Och frågorna lyder;
Vilka av dessa har funkat bäst på er?
Skriv gärna upp några bra och dåliga biverkningar osv.. 🙂


   
Citera
time
 time

GapzHax:

Skriv gärna upp några bra och dåliga biverkningar osv

GapzHax:

man reagerar olika på pillrena

Ledsen, men de säger det av en anledning. Jag och min kompis käkade samma p-piller och började samtidigt, hon hade inga biverkningar alls medan jag blev ett hormonmonster med horribla panikattacker. Det är verkligen individuellt. Det finns ingen som är "bäst", även fast 90% av alla som svarar skulle säga att ett av just dessa märken har fungerat bra, så kan det hända att du tar tåget till Crazytown med dem.


   
SvaraCitera

det finns inget som är "bäst" för alla.....


   
SvaraCitera

låt barnmorskan hjälpa dig bestämma. Har hört att bla yasmin ska vara bra för att reducera finnar men det fungerade inte på mig vad jag minns. Fick hemska biverkningar rätt tidigt och höll därför inte på så länge att de hann ha någon inverkan på hyn.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

testa olika om det inte fungerar från början. så individuellt vilka som passar bäst.


   
SvaraCitera
time
 time

Det enda som kan tänkas ge lite tydligare riktlinjer är varför du måste byta p-piller igen. Är det på grund av tidigare biverkningar som varit jobbiga och är det i så fall på grund av att du kanske är känslig för hormonerna så ska du ju gå efter vilket märke som har minst östrogen i sig.

Det var i alla fall mitt problem, jag klarar inte av vanliga p-piller för jag blir ett sånt hormonmonster (det går i släkten, tydligen) så jag käkar Cerazette, som inte stör mig alls.


   
SvaraCitera

smaken är som baaken!


   
SvaraCitera

Nejmen för mig har nevoletta funkat bra tills nu, nu kan jag gråta för ingenting helt plötsligt så funderar på att gå till um någon dag. Idag grät jag för att tjejen på tres kundtjänst var så trevlig mot mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Idag grät jag för att tjejen på tres kundtjänst var så trevlig mot mig..

Men gulle då!


   
SvaraCitera