Aviseringar
Rensa alla

Vilket parti ska man rösta på?


Ämnesstartare

Jag har absolut noll koll inom de politiska partierna. Jag vet förvisso vad jag vill men inte vad de olika partierna står för. När det gäller partiernas hemsida så förstår jag inte ett dugg.

Det enda jag egentligen vill få fram är ett bättre liv för djur o natur, vill att djur ska slaktas med bedövning, vill ha kvar kronan, vill gå ut ur Eu, jakt - och fiske lagar.

SD har det vet jag, men jag tänker inte rösta på SD p.g.a de är främlingsfientliga.

Är det någon här inne som har koll på vilka partier som uppfyller mina krav?


   
Citera
Ämnesstartare

Piratpartiet uppfyller allas krav


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vänsterpartiet.

Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carat:

Tack 🙂

Är nog det enda parti i riksdagen som uppfyller dina krav, skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är nog det enda parti i riksdagen som uppfyller dina krav, skulle jag tro.

Möjligtvis MP? Även fast de inte är lika kritiska till EU?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänstern må vara för en massa populära saker, men hur prioriterade är de liksom.


   
SvaraCitera

MP? De är _något_ mindre flummiga än V (MP är flummiga på ett annat sätt).

Om du nu måste rösta på riksdagspartier.


   
SvaraCitera

Låter som V och MP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carat:

Det enda jag egentligen vill få fram är ett bättre liv för djur o natur, vill att djur ska slaktas med bedövning, vill ha kvar kronan, vill gå ut ur Eu, jakt - och fiske lagar.

Miljöpartiet. Vänsterpartiet är också bra, men miljöpartiet ansågs som de som var bäst av sveriges partier i djurrättsfrågor, och vi har även fått en bottennotering där Sveriges Jägarförbund ansåg miljöpartiet sämst i jakt och fiskefrågor tack vare vårt motstånd när det gäller säljakt och sådant.

När det gäller fiske-lagar. Kryssa antingen Isabella Lövin som vill stoppa överfisket i östersjön och kommer jobba stenhårt i de frågorna (kommer hamna i fiskeutskottet, i gröna gruppen)
eller Carl Schlyter som jobbar stenhårt med djurrätt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

passaro:

Är nog det enda parti i riksdagen som uppfyller dina krav, skulle jag tro.

MP uppfyller allt förutom att de endast är starkt kritiska till EU, men inte vill gå ur då de anser att man behöver samarbeta i miljöfrågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Möjligtvis MP? Även fast de inte är lika kritiska till EU?

Anarkandi:

MP uppfyller allt förutom att de endast är starkt kritiska till EU, men inte vill gå ur då de anser att man behöver samarbeta i miljöfrågan.

Vänsterpartiet är väl då bättre, då de uppfyller alla hennes krav. Fast det är lite av en prioriteringsfråga från hennes sida iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carat:

SD har det vet jag, men jag tänker inte rösta på SD p.g.a de är främlingsfientliga.

Bli främlingsfientlig och rösta på Sd dårå. En rund i Tensta och en fullbordad gruppis, så är du också främlingsfientlig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är så mycket Sverigedemokrat du kan bli.


   
SvaraCitera

SD


   
SvaraCitera

Carat:

SD har det vet jag, men jag tänker inte rösta på SD p.g.a de är främlingsfientliga.

SD kanske är passande då.
Så främlingsfientliga är de väll inte? 🙁


   
SvaraCitera