Aviseringar
Rensa alla

Vilket program behöver jag för att göra ett spel?


Ämnesstartare

asså vi tar runescape , dom använde java men vilket av dom där använde dom ??? Java game maker ... Osv...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her , asså vilket program av java använde dom??? och länken du skicka vilken av dom ska jag ta då ?


   
SvaraCitera

illywe:

My dreams are her , asså vilket program av java använde dom???

Jag vet inte men denna video förklarar en del om java.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska se den sen har dåligt internet , men ska se den 🙂 tack för svar änså länge 🙂 Men asså det jag menar är vilket maker det är från java dom som gjorde runescape använder men få se om jag hittar det sen 🙂


   
SvaraCitera

Willy J:

Tyvärr kan du bara göra 2D-spel med flash

nej 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag ladda ner java? Men är det som runescape då?


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

nej 😛

Jaså, aldrig hört om[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nehe vad använde dom för program då [crazy]


   
SvaraCitera

Willy J:

Jaså, aldrig hört om[surprised]

huh? finns många flashspel i 3d 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använde dom flash , java eller vad anväde dom???:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var tvungen o regga mig här för att svara...

Inte 3d i flash? Kolla Här:
http://www.nulldesign.de/2011/01/13/flash-3d-molehill/

Ladda ner jmonkeyengine eller nån liknande 3d motor för java, själv programmerar man i objective-c (ios + mac), och leker lite med VB.NET (windows......). Rekommenderar objective-c över något annat språk, mycket enklare att förstå 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

... hittar inge liknade 3D motor???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan jag använda game maker betalversionen för att göra ett spel som te.x runescape???


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

huh? finns många flashspel i 3d 😛

I så fall så är de nog inte utvecklade i Flash-miljö (Actionscript) utan är skrivna i ett annat språk. Jag tror du menar att Flash insticksprogram används för att köra 3D-spel på nätet. Det behöver inte betyda att spelen ifråga är utvecklade i Flash-miljö.[rolleyes]


   
SvaraCitera

illywe:

Kan jag använda game maker betalversionen för att göra ett spel som te.x runescape???

Ja, men det är svårt och tar kanske flera års arbete att göra ett så stort spel. Det är bättre att börja med mindre och enklare spel först så du lär dig grunderna. Även om man kan göra mycket med drag and drop i Gamemaker så kommer du inte kunna göra ett så avancerat spel som Runescape utan att programmera.[smile]


   
SvaraCitera