Aviseringar
Rensa alla

Vilket pronomen använder du?


Ämnesstartare

Själv så vill jag bli kallad hen eftersom jag inte vill bli kategoriserad efter cis-könsmaktsordningens förtryckande ideal. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Fkpaw:
kallar alla bby ist


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:
Mest hon och han för det är enklast så...? Om någon person vill bli kallad nåt annat får personen säga det till mig, så försöker jag ta hänsyn till det...

Varför krångla till det?

Låter dig föra min talan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Men hallå, frågan är vad ni själva vill bli kallade. Inte vad ni själva använder. Det sista skulle ju vara omöjligt att svara på eftersom man hela tiden träffar olika personer.

Wow nån som fattar <333


   
SvaraCitera

Tycker detdär med hen är fruktansvärt irriterande. Ingen jävel som kan känna att det varken är tjej eller kille om "hen" inte typ cuttar sig, mår dåligt och bara tigger efter uppmärksamhet. Tack för mig, inget hat tack <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxcvbnm:
Tycker detdär med hen är fruktansvärt irriterande. Ingen jävel som kan känna att det varken är tjej eller kille om "hen" inte typ cuttar sig, mår dåligt och bara tigger efter uppmärksamhet. Tack för mig, inget hat tack <3

Oj du var en otrevlig och tråkig typ. -1


   
SvaraCitera

Pannkakssmöörgåsen:

Oj du var en otrevlig och tråkig typ. -1

Oj du var en måsteläxauppalla typ + skrev inget hat tack, problem med svenskan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxcvbnm:

Oj du var en måsteläxauppalla typ + skrev inget hat tack, problem med svenskan?

Jaså det var jag? Jahaja man lär sig något var dag. Nej men tar inte hänsyn till sådana som inte har respekt sorry not sorry 


   
SvaraCitera

Jag vill alltid bli kallad för "han", annars känner jag mig kränkt som vit cis-man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ers Excellens 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"The Dude" brukar andra använda, det funkar också ok


   
SvaraCitera

Pannkakssmöörgåsen:

Jaså det var jag? Jahaja man lär sig något var dag. Nej men tar inte hänsyn till sådana som inte har respekt sorry not sorry 

Tar inte hänsyn? Vad hade det med saken att göra? Alla har olika åsikter, skulle kalla dig odemokratisk med rätt språk 🙂 alla ska få säga vad de tycker utan att man får mammor som kommenterar när dom egentligen inte behöver 🙂 :*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxcvbnm:

Tar inte hänsyn? Vad hade det med saken att göra? Alla har olika åsikter, skulle kalla dig odemokratisk med rätt språk 🙂 alla ska få säga vad de tycker utan att man får mammor som kommenterar när dom egentligen inte behöver 🙂 :*

Tänker inte ta hänsyn till att du inte vill ha "hat" när du inte vill visa respekt för dem som inte använder han eller hon. Resten är irrelevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det går bra vilket som, är inte kräsen

kön är ett binärt fenomen för övrigt. det finns exemplar som har oklar könstillhörighet, men det finns bara två kön. det blir inte fler kön bara för att könsorganens utveckling kan gå fel på olika sätt.

kön = komponent i reproduktivt system. människans reproduktion har två komponenter; hona och hane. människan har två kön.

har man problem med detta är man en biologist som ej kan acceptera att personlighet och värderingar inte nödvändigtvis kan finna legitimitet och förankring i biologiska egenskaper. "icke-binär" är en term för människor som har ett irrationellt behov av att definiera hela sin identitet biologiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en majoritet "icke-binära" har tydlig könstillhörighet och de flesta som faktiskt har ambivalent eller outvecklat kön har nog viktigare bekymmer än ett jävla pronomen. inte nog med att ni ska vara så märkvärdiga; ni gör det också genom att förringa verkliga problem. rätt vidrigt faktiskt. 

hare


   
SvaraCitera