Aviseringar
Rensa alla

Vilket proteinpulver passar mig bäst?


Ämnesstartare

Tja, Jag är 16 år och har börjat gymma seriöst relativt nyligen. Jag är 171 cm lång och väger 59-60 kg. Mitt mål är att gå upp ca 10 kg på ett år och då ska jag försöka växa åtminstone någon cm på längden också. Jag vill bygga så mycket muskelmassa som möjligt så skulle ni kunna rekommendera något bra pulver? har kollat mycket på serious mass men undrar om det finns andra bra pulver också :), när vi ändå håller på skulle någon också kunna hjälpa mig med kosten, har läst att jag ska äta ett mål mat 2-4 timmar innan träning med fokus på kolhydrater och sen ska jag äta ett mål mat med fokus på proteiner inom 2 timmar efter avslutat gympass, stämmer det? och vad ska jag äta till de andra måltiderna? Tack för svar!! 😀


   
Citera
Ämnesetiketter

olika proteinpulver tas upp olika snabbt så för bästa resultat ska en äta (tex) både whey och kasein. whey tas upp snabbare av kroppen tror jag och kasein är bra att ta innan man ska sova etc. (har jag för mig)
räkna med att du ska få i dig 120-130 g protein per dag (ca 2 g per kg kroppsvikt)... proteinintaget ska vara jämnt fördelat över hela dagen och efter träning ska du alltid se till att äta mer kalorier än det du bränt bort under träningen (rekommenderar dock ej att räkna kalorier men hur mycket en ska äta känner en på sig ungefär)  för att kroppen ska kunna bygga!

samt så ska du se till att få i dig fleromättade och omättade fetter (så lite mättade fetter som möjligt) genom tex vegetabliska oljor, avocado, fet fisk (omega 3) osv. att undvika fett är inte bra för när kroppen väl får i sig fett så väljer den att spara det som energireserv; äter du däremot mycket (bra) fetter så tänker kroppen att den inte behöver spara på det och använder det som energikälla.

det kan vara bra att räkna ut macros (hur många g kolhydrater, fett och protein) du ska äta per dag och kolla så att du äter iallafall ungefär så mycket under en vecka eller två, så du får en känsla för vad du får i dig. sist och minst (?): Ägg is your best friend. Puss tacohej lycka till orkar ej läsa igenom och rätta eventuella fel


   
SvaraCitera

O_o


   
SvaraCitera

hunterbucks: serious mass

Detta är väl en gainer? Skillnad på gainers och rent proteinpulver.


   
SvaraCitera

Super gainer, googla det. Har kört det i fyra år och det funkar bror. Tro mig.


   
SvaraCitera

weight gain 4000


   
SvaraCitera

jenniferh:
räkna med att du ska få i dig 120-130 g protein per dag (ca 2 g per kg kroppsvikt)

typ första gången någon postar en hyfsat rimlig riktlinje för protein i gymkretsar. men värt att notera är att det är den sammanlagda mängden protein, och inte från tillskott enbart, så gäller att göra en uppskattning av hur mycket man får i sig genom kost, och sen ev. tillsätta resterande mängd. för mycket protein kan vara rätt jävla dumt.


   
SvaraCitera
reben

ät bönor istället


   
SvaraCitera

player one:

typ första gången någon postar en hyfsat rimlig riktlinje för protein i gymkretsar. men värt att notera är att det är den sammanlagda mängden protein, och inte från tillskott enbart, så gäller att göra en uppskattning av hur mycket man får i sig genom kost, och sen ev. tillsätta resterande mängd. för mycket protein kan vara rätt jävla dumt.

jaa precis


   
SvaraCitera

hunterbucks:
Tja, Jag är 16 år och har börjat gymma seriöst relativt nyligen. Jag är 171 cm lång och väger 59-60 kg. Mitt mål är att gå upp ca 10 kg på ett år och då ska jag försöka växa åtminstone någon cm på längden också. Jag vill bygga så mycket muskelmassa som möjligt så skulle ni kunna rekommendera något bra pulver? har kollat mycket på serious mass men undrar om det finns andra bra pulver också :), när vi ändå håller på skulle någon också kunna hjälpa mig med kosten, har läst att jag ska äta ett mål mat 2-4 timmar innan träning med fokus på kolhydrater och sen ska jag äta ett mål mat med fokus på proteiner inom 2 timmar efter avslutat gympass, stämmer det? och vad ska jag äta till de andra måltiderna? Tack för svar!! 😀

Frågan är ju då 10kg muskler på ett år eller bara tio kilon? Hoppas verkligen bara 10 kilo för annars äre ba o börja trycka steroider. Asså det finns så jävla många proteinpulvers ute på marknaden. Men jag skulle rekommendera Whey-80 som finns här. Det är relativt billigt och ger en bra mängd protein per shake. Personligen gillar jag mutants prylar. Så jag kör på Mutant whey som är lite dyrare men lite mer protein. Dels för att jag gillar smaken men dels för att jag fick ett special pris så testade och är helt fast på produkterna från mutant nu. Lycka till med gymmandet 


   
SvaraCitera

det finns en jätte bra som heter methasterone och man blir jätte stark och frisk o det de en super bra men tyvärr är den så bra så den går bara att beställa på nätet och och om polisen hittar den så tar dom den för att den är så bra så dom också vill ha


   
SvaraCitera