Aviseringar
Rensa alla

Vilket samfund är du med i?


Ämnesstartare

Meoow:

tror inte på gamla historier som skedde för flera tusen år sen.

med andra ord: du tror inte på alexander den store? caesar? christopher columbus? du tror inte ens att en fisk fick ben, gick upp på land, blev en ödla, blev en apa som blev en människa? :O


   
SvaraCitera

DPope:

jehovas för att de ger en felaktig bild av Gud. Påstår en massa som inte är sant och så

.... Öh, det är väl det Bibeln går ut på också? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget alls. Gick ur Svenska Kyrkan. Nedrans lutheraner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

det är väl det Bibeln går ut på också? [tard]

hur menar du nu? de säger ju tvärtemot det Bibeln säger, har tagit bort saker som alla andra kyrkor har etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

för att se det "allra heligaste" i deras verksamhet.. fanns tydligen vissa rum i deras kyrkor som man inte fick gå in i om man inte var seriöst troende mormon

Fast det är ju för att deras temepel är det heligaste och renaste de har.
Man måste ha en viss ålder och så tillstånd för en biskop för att komma in i vissa rum osv. De är ju egentligen för att de vill hålla det så andligt rent som möjligt.
(enligt dem)

Att de sätter mormons bok före bibeln borde ju vara mer okristet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

jehovas för att de ger en felaktig bild av Gud. Påstår en massa som inte är sant och så

Tror de säger samma sak som du. [rolleyes]


   
SvaraCitera

DPope:

hur menar du nu? de säger ju tvärtemot det Bibeln säger, har tagit bort saker som alla andra kyrkor har etc

Jag menar att Bibeln, och allt annat religiöst dravel, är sagor.
Och vadå, så för att de har andra åsikter/annan tro så räknas inte dem? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast det är ju för att deras temepel är det heligaste och renaste de har.

var ju samma sak för judarna, men vad hände när Jesus dog? jo förlåten till det allra heligaste brast mitt itu och det allra heligaste kunde ALLA människor, inte bara några som får tillåtelse, ta del utav det.

Nintendo:

Att de sätter mormons bok före bibeln borde ju vara mer okristet.

det oxå ja.. de mormoner jag snackade med, lr iof en kompis mest då, sa att han läste mormonernas bibel mer än bibeln, men att han skulle börja mer med bibeln :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Tror de säger samma sak som du. [rolleyes]

jag vet det ^^ de säger ju att vi andra är influerade av djävulen [rolleyes]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Och vadå, så för att de har andra åsikter/annan tro så räknas inte dem? [tard]

deras åsikter bryter mot det som kristen tro handlar om.. går tvärtemot det på flera punkter.. det kanske verkar kristet.. men ju mer man vet om det, desto mer okristet blir det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

annat, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

AA [bigcheers]
ZOG [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

ZOG

vad för ngt? XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

vad för ngt? XD

Zionist Occupation Government

http://sv.wikipedia.org/wiki/Zionist_Occupation_Government


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Zionist Occupation Government

men hallå :O läste du ens min text? [confused] står du som bekänner Jesus som Herre i ditt liv! inte bekänner israel som ett land som styr över hela världen [blush]


   
SvaraCitera
Misael

DPope:

jehovas för att de ger en felaktig bild av Gud. Påstår en massa som inte är sant

DPope:

de säger ju tvärtemot det Bibeln säger, har tagit bort saker som alla andra kyrkor har etc

DPope:

deras åsikter bryter mot det som kristen tro handlar om.. går tvärtemot det på flera punkter.. det kanske verkar kristet.. men ju mer man vet om det, desto mer okristet blir det..

Jag vill ha specifika påståenden. Svävande yttranden kan vem som helst komma med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

jag vet det ^^ de säger ju att vi andra är influerade av djävulen [rolleyes]

Kanske stämmer.


   
SvaraCitera