Aviseringar
Rensa alla

vilket smink använder ni??


Ämnesstartare

vilket sminkanvänder ni och vilket rekomenderar ni?? 


   
Citera
Yaren

Inget
men clinique är bra skit, deras Mascara är skitlätt och ta bort och det blir jättefint. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:
Inget
men clinique är bra skit, deras Mascara är skitlätt och ta bort och det blir jättefint. 

okej tack! 🙂 


   
SvaraCitera
Yaren

KajsaIvarsson:

okej tack! 🙂 

Varse 😉 tror även de är bra grejer i det, inte allergiframkallande osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:

Varse 😉 tror även de är bra grejer i det, inte allergiframkallande osv 

vad tycker du om bare minerals?? 


   
SvaraCitera

982981.jpg
max-factor-clump-defy-mascara.jpg
EL-bb-.jpg
88c_palette_matte_case.jpeg


   
SvaraCitera

jag använder smink från bobbi brown. 5 st saker kostade mig runt 3000 kr, men det är så jävla fucking värt. aldrig sett så fräschare ut innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
982981.jpg
max-factor-clump-defy-mascara.jpg
EL-bb-.jpg
88c_palette_matte_case.jpeg

kakakaka:
jag använder smink från bobbi brown. 5 st saker kostade mig runt 3000 kr, men det är så jävla fucking värt. aldrig sett så fräschare ut innan

oki tack 🙂


   
SvaraCitera

det bästa 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Jag är frälst av IDUN mineralsmink. Synd att en blir pank på kuppen bara.. men det räcker länge, så satsa på det Party Jag har en "pulverfoundation" därifrån och ett rouge. Har köpt en borste till foundationen också och det är värt pga de är så täta och bra och nästan ett måste för att en ska kunna "massera" in pulvret i den. 
Gillar annars Make up stores ögon/brynskuggor. Det enda jag köper av billigare märke är H&Ms dipliner, den är jättebra och enkel att lägga tycker jag Party


   
SvaraCitera

Mitt bästa tips är att ta dig tid att hitta rätt produkter. Köp inte saker pga hypen, utan se till att gå till butiken och testa dem innan. Huruvida en produkt fungerar för en beror mycket på ens hudtyp kontra vilken hudtyp produkten är till för. Allt fungerar inte för alla. Man få försöka hitta och experimentera sig fram till den kosmetikan som passar en själv.

Vill du ha ett billigare alternativ, kan jag rekommendera Maxfacors foundation Face Infinity. Om du applicerar den med en Real Technique's Buffing brush får du ett riktigt bra resultat. Överlag skulle jag satsa mycket på bra primers. Har du bra primers kan du köpa produkter av billigare märken, men som tack vare primern ändå ser bra ut och har lång varaktighet på huden. Jag har märkt att man sparar pengar på det sättet.


   
SvaraCitera

jag använder Sheer cover, det bästa jag någonsin haft, blir en naturlig sminkning, bra mascara och allt smink har uv-15 eller uv-20!


   
SvaraCitera

bb cream från garnier

ögonbrynspenna från clarins

mascara från lancome

concealer från the balm och lumene. använder lumene för mörka ringar och the balm för röda partier o eventuellt blemmor 

blush från deborah 

bronzer från sephora

primer från sephora

beige ögonpenna från nyx (rekommenderar ej, den går bort efter typ 3 timmar. lägger den på vattenlinjen)

eyeliner från loreal

har mkt mer smink men detta e det jag använder. mina borstar e ifrån ecotools, en blending brush e dock från h&m


   
SvaraCitera