Aviseringar
Rensa alla

Vilket straff?


Ämnesstartare

Det är så att det har gått rent åt helvete för min vän. Jag vill verkligen inte förlora den personen heller. Den har rättegång om ca 2 månader, och jag är rädd att det kommer bli ett jävla straff för den. Någon här som kanske har någon sorts erfarenhet, eller varit med om något liknande? Aja. Detta hände denna person. Den kommer att bli åtalad om 4 punkter iallfall. Ringa narkotika brott, Stöld, Stöld av fordon, Försök till stöld av fordon. Och den personen är tidigare dömd för ; Ringa narkotika brott, Bedrägeri, Olagahot, Skadegörelse, Snatteri x2. Detta är 3:dje gången den är inne på rättegång, (bedrägeriet, Skadegörelsen & Snatterierna har dom tagit via polisen endast). Den har fått rätt milda straff förut, (Endast samhällstjänst och böter å lite skadestånd). Men denna gång verkar det mer allvarligt. Personen satt i häktet i 4 nätter, 5 dygn, kom ut 5:e dygnet på kvällen. Personen har haft rätt mycket med socialen och göra också. (Är ett typiskt problem-ungdom som hamnar väldigt snett hela tiden hur mycket den än försöker göra rätt). Jag är väldigt nojjig över att det kommer bli fängelse för att dom vill lära denna person att den inte kan leva som den gör. (arbetslös, knarkar, super, begår brott)

Min fråga är alltså, Någon som tror/vågar gissa vad det kan bli för straff för min vän?


   
Citera
Ämnesstartare

Three strikes, your out!
Det blir stolen. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh, ålder är rätt relevant. orkar dock inte hämta påföljdspraxis, precis lagt tillbaks i bokhyllan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ålder 19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noshitlol:

ålder 19.

ska inte säga på rak arm, men under 20 så brukar de inte dela ut fängelse annat än i undantagsfall, är jag rätt säker på. i och med att böter såvitt jag vet finns med i straffskalan så är det förmodligen det som kommer användas. krånglas till av att personen blivit dömd för en massa skit tidigare, men jag ska inte säga något säkert. men det är ändå inte någon överdrivet tung brottslighet det rör sig om, direkt. utan att bläddra runt en massa så är min gissning böter och/eller skyddstillsyn/samhällstjänst. fängelse är kanske ingen omöjlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, känns skönt att höra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utvisning.

Sno skorpor kan väl somalierna göra hemma ist [rolleyes]


   
SvaraCitera

noshitlol:

Den

[smile]

För Att hjälpa dig i din svåra stund.

Din vän är, som ungdomarna säger, fail.

Fail på hela livet.

Det bästa hade ju varit om Den 1: Skärper sig och 2: Dör så alla andra slipper betala för att Den är dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]

nazgul:

Sno skorpor kan väl somalierna göra hemma ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noshitlol:

gissa vad det kan bli för straff för min vän?

Hur gammal är din vän?
Om han/hon har fyllt 18 år så kommer han/hon säkert få[rolleyes]... 2-4 års fängelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men lol den är 19. 2-4 års fängelse vet jag att det inte blir det är för hårt straff.


   
SvaraCitera

HIMYNAMEISKARL:

För Att hjälpa dig i din svåra stund.

Din vän är, som ungdomarna säger, fail.

Fail på hela livet.

Det bästa hade ju varit om Den 1: Skärper sig och 2: Dör så alla andra slipper betala för att Den är dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera