Aviseringar
Rensa alla

Vilket The Office är bäst?


Ämnesstartare

Czar:

Den brittiska versionen (rätt svar) (Du röstade på detta alternativ)

BRINNER FÖR DET HÄR JÄVLA ÄMNET [mad] Tycker verkligen synd om dem som ser det amerikanska före det brittiska, amerikanarna har liksom gjort en komedi/dramaserie i äkta Gervais-Merchant-anda till en sitcom :s
Gör mej förbannad.

Har iofs hört att de insåg lite senare i serien att de inte kunde axla BBC:s episka projekt, så de gick lite sin egen väg vilket vi tackar dem för.

But we never forget [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Den amerikanska versionen (Du röstade på detta alternativ)

asbra men gillar den andra med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

BRINNER FÖR DET HÄR JÄVLA ÄMNET [mad]

lol [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

BRINNER FÖR DET HÄR JÄVLA ÄMNET

Förenade vi står. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Den amerikanska versionen (Du röstade på detta alternativ)

jag har sett mycket mer amerikanskt.

dessutom tycker människor det brittiska är bättre för att verka mer sofisdggfdtikerad i sin smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

dessutom tycker människor det brittiska är bättre för att verka mer sofisdggfdtikerad i sin smak.

Aa, jo, men sanningen är ju den att brittisk humor är femhundratrettiotvå gånger bättre än vad amerikansk humor är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Aa, jo, men sanningen är ju den att brittisk humor är femhundratrettiotvå gånger bättre än vad amerikansk humor är.

ni är alla hycklare i min mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar om vardagsrealismen, det där subtila ... det som amerikanerna missar när de går till överdrift med allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ni är alla hycklare i min mening.

ok sj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

ok sj

mm så är det ja

Czar:

.. det som amerikanerna missar när de går till överdrift med allt.

jag kan ju som sagt ej jämföra
men tycker att det är en nämnvärt majoritet som väljer brittiska pga "grupptryck"
och så ska en serie vara lite överdriven, annars kan man besöka ericssons kontor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

men tycker att det är en nämnvärt majoritet som väljer brittiska pga "grupptryck"

Vet vad du menar, det brukar i synnerhet vara så i fallet original vs. kopia/efterföljare, att sådan mentalitet existerar och låser sinnen.

mopsen:

och så ska en serie vara lite överdriven, annars kan man besöka ericssons kontor

Mm, men gradskillnaderna står i detta fall till den brittiska versionens favör. Tro mig, det handlar om en objektiv sanning,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Å andra sidan är det lite som att jämföra två serier för att de utspelas på liknande ställen, för det är verkligen det enda de har gemensamt.

The office uk har så ofantligt mycket mer innehåll, substans och finess än inte bara the office us lol, utan majoriteten av alla serier någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Vet vad du menar, det brukar i synnerhet vara så i fallet original vs. kopia/efterföljare, att den mentaliteten existerar och låser många sinnen.

ser jag ut som edgar allan poe?

Czar:

Mm, men gradskillnaderna står i detta fall till den brittiska versionens favör. Tro mig, det handlar om en objektiv sanning,

lexikon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ser jag ut som edgar allan poe?

du ställer en fråga

mopsen:

lexikon

MegaBlaster of Doom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

The office uk har så ofantligt mycket mer innehåll, substans och finess än inte bara the office us lol, utan majoriteten av alla serier någonsin.

The Office (UK) och Oz regerar. Extras är också bra men inte lika klockrent.


   
SvaraCitera