Aviseringar
Rensa alla

Vilket utdött djur vill du ha tillbaka?


Ämnesstartare

Det finns många häftiga djur som levt på vår jord men som av en eller annan anledning har dött ut. Vilket djur skulle du helst vilja ha tillbaka?


   
Citera

André Vifot Haas: Dront2

🙁 att förfäderna behövde döda dom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

220px-%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bor ju i Sverige så sett ut vårt svenska djurbestånd så skulle gärna vilja se "vår" svenska gamla uroxe. 

uroxe.jpg

Även om jag vet att många av dinosaurierna inte var något man satt och gullade med så skulle det vara spännande att få tillbaka dom som tyvärr dog ut p gr av ett omfattande asteroid eller kometnedslag. 

Men som Stephen L. Brusatte uttrycker det - en "kolossal otur" och säger till BBC att dinosaurierna kunde ha överlevt om himlakroppen bara träffat jorden några miljoner år tidigare eller senare. Det hade då inte varit omöjligt att dinosaurierna hade kunnat återhämta sig och fortfarande vandra på jorden än i dag.
Hade dinosaurierna varit kvar hade dock inte däggdjur kunnat frodas och i förlängningen inte heller människor, men Brusatte säger att det inte är omöjligt att dinosaurierna då i stället hade varit de som utvecklat högre intelligens.   Tumme upp   


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Annat ...

Dodon!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Dodon!

Det är ju en dront!


   
SvaraCitera

fan då :((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: fan då :((((

Omregga och rösta rätt!


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Omregga och rösta rätt!

jag tar det som en order Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Det finns många häftiga djur som levt på vår jord men som av en eller annan anledning har dött ut. Vilket djur skulle du helst vilja ha tillbaka?

Finns det inte redan en liknande tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Finns det inte redan en liknande tråd?

Nä, den är utdöd.


   
SvaraCitera
reben

MAMMUT


   
SvaraCitera
Lounge

T-Rex_2.png

skapa kaos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Nä, den är utdöd.

Ha Mycket glad


   
SvaraCitera

popflickor. kanske. men jag är tveksam kring huruvida de fortfarande har några potentiella habitat kvar.


   
SvaraCitera