Aviseringar
Rensa alla

vill att färgen ska vara kvar, hjälp


Ämnesstartare

använde ett toningshampoo i förrgår, och ska nämligen resa iväg på tisdag och vill då att färgen ska vara kvar. mitt hår behöver nämligen tvättas nu, men då går färgen ur rätt mycket (jag har använt detta toningsshampoo förut), visst är det fortfarande brunt men det blir väldigt ojämnt, och mina ljusa slingor kommer fram. det blir helt enkelt inte så snyggt, och jag har inte råd att köpa ett nytt tills dess och använda.
(det är alltså ett engångsshampoo)

hru ska jag göra? något torrshampoo äger jag inte och har inte heller råd med, och jag vill inte veta hur mitt hår skulle bli att inte ha blivit tvättat på två dagar till... finns det något man oftast har hemma (typ honung/olja eller whatever man hört folk använda) som rengör håret utan att dra ur spec mycket färg? visst har jag en del "färgbevarande" (obs, svinbilliga) shampoo:n hemma, men dom har inte funkat särskilt bra tidigare.

väldigt tacksam för svar [love]


   
Citera

tror honung och olja kommer göra ditt hår ännu värre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tror honung och olja kommer göra ditt hår ännu värre...

oki. men finns det ngt annat då? som inte drar ur färgen liksom? elelr blir det bra om man bara tvättar med vatten och sen har i en leave-in produkt eller något? vill ju verkligen ha kvar färgen åtminstone en tvätt till, hehe


   
SvaraCitera

ohfckyou:

oki. men finns det ngt annat då? som inte drar ur färgen liksom? elelr blir det bra om man bara tvättar med vatten och sen har i en leave-in produkt eller något? vill ju verkligen ha kvar färgen åtminstone en tvätt till, hehe

ingen aning, men tror inte det... om du inte vill använda schampo är nog bara vatten det bästa iaf.[crazy]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

olja

Det drar ur färg!


   
SvaraCitera