Aviseringar
Rensa alla

Vill att tjejen ska flytta hit till Stockholm


Ämnesstartare

Hejsan Ungdomar

Mötte en tjej på en sida för ca 1,5 mån sen, vi föll för varann efter att hon hälsade på mig i stockholm. Nu vill vi båda att hon ska flytta till stockholm för att plugga vidare på gymnasiet. Jag är 18 och hon är 16. Vi vet inte inte direkt hur hon ska göra eller vad det finns för alternativ. Hon har ju inte jättemycket pengar att röra sig med mest pga av sin ålder. Jag bor med familjen i en villa i stan så undrar om hon skulle kunna stanna hos oss, men det är i nödfall jag frågar. Var kan hon vända sig, erbjuda sin hjälp i hemmen är hon villig att göra så att bo hos någon annan funkar absolut. Några tips?


   
Citera

Att flytta till stockholm utan några pengar är svårt. Jag skulle nog vänta tills hon kan plugga vidare och få csn isf.


   
SvaraCitera

hur gör du såna smileys


   
SvaraCitera

man kan få bidrag om man pluggar nånting som inte finns i hemstaden, vilket i princip bara gäller ib-programmet eller nåt annat udda program. har några kompisar som flyttade hit till göteborg själva för att plugga, men deras föräldrar bidrog genom att till exempel betala hyran. 


   
SvaraCitera