Aviseringar
Rensa alla

Vill bli fotbollsproffs men hur blir man upptäckt?


Ämnesstartare

Hej! Jag är en grabb på 13 år som mer en allt vill bli fotbollsproffs! Jag spelar just nu i Boo FFs bredlag för 99:or. Jag har tänkt att söka till akedemin men dom har slutat ta in spelare forever tills nån där slutar. Jag kommer troligtvis inte bli upptäckt av en bättre klubb från bredlaget. Jag har funderat på att träna upp mig å bli bättre och om två år då jag är 15 kanske flytta till en bättre klubb i stan. Kanske försöka komma in i en akademi/ungdomslag där. Nån som vet nån klubb som har en grym/bra ungdomslag som man kanske kan satsa på när jag är 15 (klubben MÅSTE ligga i Stockholm).

Om jag bara ska beskriva mig som spelare så är det såhär: jag kör mittfältare ofta i mitten som offensiv men i bland som yttermittfältare. Jag är grymt snabb har en bra första touch och är smidig och är bra på att hitta spelytor och se ytor ingen annan ser. Sen är jag rätt bra på att skjuta och finta. Många beskriver mig som en ung Zidane fast med möjlighet att utvecklas mer.

Tacksam för svar! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

pilen3:

Många beskriver mig som en ung Zidane fast med möjlighet att utvecklas mer.

pilen3:

Jag kommer troligtvis inte bli upptäckt av en bättre klubb från bredlaget.

[confused]


   
SvaraCitera

Spel och gör så många mål som möjligt på officiella matcher.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Spel och gör så många mål som möjligt på officiella matcher.

hur får detta mig att bli upptäckt av en bättre klubb när det är typ bara föräldrar som tittar på matcherna?!


   
SvaraCitera

pilen3:

hur får detta mig att bli upptäckt av en bättre klubb när det är typ bara föräldrar som tittar på matcherna?!

Positiva rykten.


   
SvaraCitera

Satsa på att komma med i något av Hammarbys/ Djurgårdens/ AIKs lag och visa sedan framfötterna så kommer du klättra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Satsa på att komma med i något av Hammarbys/ Djurgårdens/ AIKs lag och visa sedan framfötterna så kommer du klättra 🙂

tror du dom söker spelar till dom "högre lagen" om 2 år?


   
SvaraCitera

Det gör de säkert.

Om du vill växa i Stockholm och spela inför stor publik så är det de 3 lagen du ska satsa på och sedan ge allt, visa motivation, spelskicklighet osv osv..

Man måste vara lite realistisk också. Man ska liksom inte gå runt och förvänta sig att någon storklubbs sportchef ska komma förbi en sväng och titta på när du lirar boll med polarna på bakgården eller ta en titt på en av dina matcher.. kommer inte hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Man måste vara lite realistisk också. Man ska liksom inte gå runt och förvänta sig att någon storklubbs sportchef ska komma förbi en sväng och titta på när du lirar boll med polarna på bakgården eller ta en titt på en av dina matcher.. kommer inte hända.

vet att det tyväär inte e så [sad] men du menar alltså att jag ska fortsätta kämpa å sedan försöka komma in DIF t.ex om några år?! eller?


   
SvaraCitera

Ja, någon av de större klubbarna iaf. Nu menar jag inte att du ska satsa på att ta dig in direkt i A-laget, utan försök att ta dig in i ett juniorlag för att sedan klättra uppåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pilen3:

Hej! Jag är en grabb på 13 år som mer en allt vill bli fotbollsproffs! Jag spelar just nu i Boo FFs bredlag för 99:or. Jag har tänkt att söka till akedemin men dom har slutat ta in spelare forever tills nån där slutar. Jag kommer troligtvis inte bli upptäckt av en bättre klubb från bredlaget. Jag har funderat på att träna upp mig å bli bättre och om två år då jag är 15 kanske flytta till en bättre klubb i stan. Kanske försöka komma in i en akademi/ungdomslag där. Nån som vet nån klubb som har en grym/bra ungdomslag som man kanske kan satsa på när jag är 15 (klubben MÅSTE ligga i Stockholm). Om jag bara ska beskriva mig som spelare så är det såhär: jag kör mittfältare ofta i mitten som offensiv men i bland som yttermittfältare. Jag är grymt snabb har en bra första touch och är smidig och är bra på att hitta spelytor och se ytor ingen annan ser. Sen är jag rätt bra på att skjuta och finta. Många beskriver mig som en ung Zidane fast med möjlighet att utvecklas mer. Tacksam för svar!

Mitt tips är att satsa på Brommapojkarna. Du kan spela med vilket av deras breddlag som helst. Har du talang och och rätt inställning kommer du att flyttas upp till de rankade lagen, BP har järnkoll på spelarna och scoutar kontinuerligt. Ring eller maila lagledare/tränare och förklara din situation. Tror inte det är svårt att få napp om du bara jobbar lite på det.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pilen3:

. Många beskriver mig som en ung Zidane fast med möjlighet att utvecklas mer.

Ja jävlar ja.


   
SvaraCitera

Hej jag är grabb på 15 år och vill bli fotbollsproffs,om man går fotbolls gymnasium kan man bli fotbollsproffs då? är bäst i mitt lag och tränar fortfarande och blir bättre och bättre så om man går fotbolls gymnasium kan man bli fotbollsproffs då? Tack[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pile98:

Hej jag är grabb på 15 år och vill bli fotbollsproffs,om man går fotbolls gymnasium kan man bli fotbollsproffs då? är bäst i mitt lag och tränar fortfarande och blir bättre och bättre så om man går fotbolls gymnasium kan man bli fotbollsproffs då? Tack

Nu kan jag iofs inte ett skit om fotboll, men jag antar att man blir bättre på allt ju mer man övar och förhoppningsvis får man en del övning på ett fotbollsgymnasium. Det innebär dock inte att man lär sig rätt saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Satsa på att komma med i något av Hammarbys/ Djurgårdens/ AIKs lag och visa sedan framfötterna så kommer du klättra 🙂

Samtliga 3 är värdelösa på att vårda deras egna produkter. Speciellt Hammarby.


   
SvaraCitera