Aviseringar
Rensa alla

Vill bli modell men har en fråga


Ämnesstartare

Jag vill bli en modell och resa runt hela världen. Men jag undrar, klarar man sig på engelska eller måste man lära sig spanska och franska?


   
Citera

i Frankrike är franska nödvändigt, ja.

Varsågod:  https://www.youtube.com/user/imagiers


   
SvaraCitera

franska och engelska är väl bra att kunna. Vill också säga att det är extremt jäkla svårt att bli modell. Så förvänta dig ingenting.


   
SvaraCitera

De går att klara sig på engelska men de är ju fördelaktigt att kunna ett tredje språk som t.ex. franska, spanska eller italienska. Ju fler språk man kan desto fler personer kan man kommunicera med.


   
SvaraCitera

sessan707997: Jag vill bli en modell och resa runt hela världen.

Det beror väl i första hand i vilka länder du planerat en framtida karriär. Hade du tänkt dig en karriär som modell i ex de två stora modeländerna Frankrike och Italien så är det väl ett krav att du fixar franska och italienska hyfsat.


   
SvaraCitera
Yaren

Axelinaaas:
franska och engelska är väl bra att kunna. Vill också säga att det är extremt jäkla svårt att bli modell. Så förvänta dig ingenting.

Äh, tror det viktigaste är att man tror på sig själv.


   
SvaraCitera

Yaren:

Äh, tror det viktigaste är att man tror på sig själv.

sällan, man msåte ju se ut på ett speciellt sätt för att bli just modell (eller ja det hon syftar på antagligen, super modell då hon vill resa världen runt). Spelar ingen roll hur mycket man tror på sig själv. Har man inget unikt utseende så blir det inget.


   
SvaraCitera
Yaren

Axelinaaas:

sällan, man msåte ju se ut på ett speciellt sätt för att bli just modell (eller ja det hon syftar på antagligen, super modell då hon vill resa världen runt). Spelar ingen roll hur mycket man tror på sig själv. Har man inget unikt utseende så blir det inget.

Ja, men jag tyckte det var irrelevant. Tror inte när man det man vill höra när man söker tips och hjälp är "förvänta dig ingenting". Klart man ska ha förväntningar.


   
SvaraCitera

Yaren:

Ja, men jag tyckte det var irrelevant. Tror inte när man det man vill höra när man söker tips och hjälp är "förvänta dig ingenting". Klart man ska ha förväntningar.

man blir bara ledsen om man förväntar sig att man ska bli super modell och resa jorden runt då man i 98% av fallen inte kommer längre än ett modelljobb


   
SvaraCitera
Yaren

Axelinaaas:

man blir bara ledsen om man förväntar sig att man ska bli super modell och resa jorden runt då man i 98% av fallen inte kommer längre än ett modelljobb

Jag vill bli musiker och resa världen runt och turnera! 

Men nej jag ska inte förvänta mig någonting, jag kommer väl bara spela Gabriellas sång på begravningar med akustisk gitarr, varannan vecka för en femhundring. 

JÄTTEBRA INSTÄLLNING


   
SvaraCitera

Yaren: Men nej jag ska inte förvänta mig någonting, jag kommer väl bara spela Gabriellas sång på begravningar med akustisk gitarr, varannan vecka för en femhundring. 

JÄTTEBRA INSTÄLLNING

Hon menar förmodligen förvänta dig inte så mycket, och inte förvänta dig inte någonting alls. Jo hon skrev så men hon kanske inte riktigt menar så.


   
SvaraCitera