Aviseringar
Rensa alla

vill börja spela handboll


Ämnesstartare

Jag är en 13, snart 14 årig tjej som har blivit riktigt peppad över att spela handboll. Det började med att vi hade handbollsturnéringar mot parallellklasserna, gick bra så vårat lag vann. Har inte tyckt att handboll har varit speciellt kul innan men nu när vi körde matcher på riktigt så var det grymt kul. Jag vill börja spela i en klubb, men nu kommer den stora frågar, är jag för gammal för att börja som nybörjare? Jag menar är alla andra lag i min ålder redan på proffsnivå så det hade känts som jag bara kom in och störde om jag började? Just nu dansar jag streetdance, är ute och springer och spelar fotboll på fritiden. Dock har jag inte spelat fotboll så länge och det är inget jag brinner för (började mest för att kompisarna ville ha med mig), så om jag började med handboll hade jag inte tvekat om att sluta med fotbollen. Jag tror jag hade kunnat bli rätt vass på plan, springer fort korta sträcker (men har även helt okej kondition på längre),är smidig, har bollkontroll. Tror att handboll hade passat mig riktigt bra. Men det känns som om alla har spelat i flera år! Har bestämt mig för att 2014  ska bli ett år som jag tar chanser, nya risker osv. Hade en klubb velat ha med mig? vad tror ni? skriv alla era åsikter!


   
Citera

Det är klart du inte är för gammal! Kör hårt, handboll är svinkull och framförallt en fantastisk lagsport som handlar om samarbete och sammanhållning i laget!


   
SvaraCitera

Tycker du det var kul ere bara att köra. Behöver kanske inte hoppa av fotbollen direkt dock. Du är absolut inte för gammal heller, bara du ligger i äre inga problem:)

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren! är riktigt peppad nu, så ska hitta en klubb och bara köra på!


   
SvaraCitera

Hitta en klubb och lira bara. Precis bytt klubb men min gamla tog vi emot nybörjare även som a-pojk. (i övrigt jävligt bra klubb)


   
SvaraCitera

proffsnivå 
Man kan proffs när man blir senior och det är några år tills det. Det finns inga proffs i så ung ålderNästa år blir man A/B pojkar/Flickor sen blir man junior 


   
SvaraCitera