Aviseringar
Rensa alla

Vill bort från staden, skolan... ALLT!


Ämnesstartare

Hej!
Trött på allting runtomkring och jag tror att jag vill lämna staden... Jag går ÅR-1 i ekonomi. Behöver förändring!

Lär känna mig:
Skoltrött, VILL INTE PLUGGA OM ÅRET/ÅREN JAG MISSAR I SVERIGE. Så vill ju ha en utbildning som ger mig tillgång till högskola i framtiden..

Intresserad av Kina, men läser inte det i skolan.

Jag vill skapa eget företag, (VD) Så jag känner inget sug att gå på finaste skolan..

Vad vill jag med mina utlandsstudier?
- Få lite förändring av vardagen

- Träffa trevligt folk som man kan ha nytta av i framtiden.

Vad tycker ni att jag ska göra? TACK [bigsmile][bigsmile]
p[bigsmile][bigsmile]


   
Citera

Du vill inte gå en hgre utbildning men du vill plugga utomlands.. då blire svårt.


   
SvaraCitera
time
 time

OF 5:

Du vill inte gå en hgre utbildning

Det vill han ju, läs om!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det vill han ju, läs om!

han vill ju inte ens plugga in det han missat hur ska han då kunna plugga på högskolan där kraven på individen är än högre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Formulerade fel.
Jag vill gå 1-2 år ekonomi-utbildning i gymnasiet UTOMLANDS. Efter eventuella utlandsstudier (Gärna i Kina) måste jag väll läsa Komvux för att få tillgång till någon högskola..?


   
SvaraCitera

ahaa aja gymnasie motsvarigheter utomlands vet jag inget om, men det kommer ju inte vara ett dugg lättare än att fortsätta där du är nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har lugnat ner hjärnan nu och märker att jag skrivit i 'glädjetillstånd' Otydligt.......
Ska lugna ner mig lite och fundera på vettiga frågor och alternativ om studier i Kina......

Nån kanske har studerat i Kina??? _:)


   
SvaraCitera

Varför inte japan?


   
SvaraCitera

ta ett utbytesår på en ort som har "svenska skolan" så att du inte behöver gå om! Har en kompis som pluggade tvåan i gymnasiet på Svenska Skolan i Paris, grymt kul!


   
SvaraCitera

Du vill bli VD? [rolleyes]


   
SvaraCitera