Aviseringar
Rensa alla

Vill dö


Ämnesstartare

vill dö och avskyr livet så mycket. Har funderat på att göra självmord sen några månader tillbaka. Jag har flera cut märken på mina händer. Jag trivs inte så bra i skolan och mår dåligt varenda jävla dö. Vad ska jag göra? SOS hjälper inte ens mig de säger bara idiotiska grejer 🙁 nån som kan säga vad jag ska göra för att sluta och tänka på mörka grejer och istället trösta mig. 🙁 


   
Citera

Det kommer gå över och bli mycket bättre när du blir äldreTumme upp


   
SvaraCitera

Vi hoppas förstås att dina självmordstankar inte är allvarligt menade. Om de ändå är det, och du känner att du vill prata med någon, föreslår vi att du ringer Nationella Hjälplinjen på nummer 1144. De erbjuder psykologisk hjälp och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd. Behöver du akut hjälp, ring 112.


   
SvaraCitera

1Thegirl1:
vill dö och avskyr livet så mycket. Har funderat på att göra självmord sen några månader tillbaka. Jag har flera cut märken på mina händer. Jag trivs inte så bra i skolan och mår dåligt varenda jävla dö. Vad ska jag göra? SOS hjälper inte ens mig de säger bara idiotiska grejer 🙁 nån som kan säga vad jag ska göra för att sluta och tänka på mörka grejer och istället trösta mig. 🙁 

Vete fan om det här är seriöst menat  .
Prata med någon som står dig nära och som har lite livserfarenhet kan hjälpa mkt .Är aldrig fel och be om hjälp  ,fråga hellre för mkt än för lite ,kram ! 🙂 


   
SvaraCitera

Kan du berätta lite mer om hur situationen ser ut. Det är helt omöjligt för mig, och säkert andra här också att bistå med något annat än slitna one-liners om vi inte vet vad som är problemet. Hur ser familjesituationen ut? Hur ser en typisk dag ut? Vad är det som är jobbigt?


   
SvaraCitera

1Thegirl1: SOS hjälper inte ens mig

Nä, fy fan för dom alltså. Skickar inte ens ambulans när man behöver det. Jävla typer är vad dom är.


   
SvaraCitera

1Thegirl1:
vill dö och avskyr livet så mycket. Har funderat på att göra självmord sen några månader tillbaka. Jag har flera cut märken på mina händer. Jag trivs inte så bra i skolan och mår dåligt varenda jävla dö. Vad ska jag göra? SOS hjälper inte ens mig de säger bara idiotiska grejer 🙁 nån som kan säga vad jag ska göra för att sluta och tänka på mörka grejer och istället trösta mig. 🙁 

Tycker det låter som att du behöver höra av dig till en akutmottagning för psykisk ohälsa. Du kan alltid prata med någon på 1177, som kan höra specifikt vad det är du har det mest jobbigt med, där kan de hjälpa dig och koppla dig till något de tror är bäst för dig. 


   
SvaraCitera

Vad händer sedan du skrev tråden? Solen skiner igen? Eller är allt lika illa?


   
SvaraCitera

Det är inget som stoppar dig för att du inte är troende, ifall du begår så kommer det att inte vara kul alls det är jag nästan säker på.Det finns ett talesätt "Haste comes from the devil, patience comes from G d" eller "Haste makes waste" ifall du förstår. Tänk på varför vissa som har det värst dåligt fortfarande kämpar för livet och jämfört med dig, jämför inte med andra som har den vanliga och oftast meningslösa livs standarten utan försök att förbättra det du kan. Tänk igenom hundra tusen gånger ifall du känner att något är fel att göra, det är värt det. Och de på sm mottagningen har inte alltid motivationen eller ambitionen att rädda en människa som kan lika gärna vara en av 7000000000 människor, det gör ibland ingen skillnad till dem apparently. Har set en prank call på YT till SM i USA tror jag och de gav 0 hjälp eller tips.


   
SvaraCitera

allt blir bättre när du lär dig grammatik  


   
SvaraCitera