Aviseringar
Rensa alla

Vill dö men är inte deprimerad


Ämnesstartare

Jag vill dö mer än något annat. Jag har mina anledningar till det men jag är inte deprimerad. Jag skrattar och har kul typ 24/7. Klart jag är nere ibland men det är ju alla. Jag har försökt ta livet av mig 2 gånger. Kan man vara självmordsbenägen utan att vara deprimerad? Jag tycker att det är konstigt, borde jag inte vara deprimerad? Eller är jag det fast jag inte vet om det? Är det någon som känner samma sak?


   
Citera
NEMI
 NEMI

I ditt inlägg har du själv svart på din fråga, Ja visst kan du det, depression är inte det enda som behöver leda till den typen av känsla. 


   
SvaraCitera

Varför vill du dö? 


   
SvaraCitera

Varför vill du inte leva? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Varför vill du dö? 

Det är personligt


   
SvaraCitera

Chocolatemustache :

Det är personligt

Kan ej hjälpa dig då.. Du är anonym här.


   
SvaraCitera
JamezK

Livet är underbart! Du har bara inte sätt det, tro mig. Ta kontakt med någon så du kan få hjälp än för att ta livet av dig. Hoppas det ordnar upp sig snart! 🙂


   
SvaraCitera

JamezK : Livet är underbart!

??


   
SvaraCitera
JamezK

S3ON:

??

Vill inte att någon ska ta livet av sig när personen inte har insett hur roligt livet är.


   
SvaraCitera

JamezK :

Vill inte att någon ska ta livet av sig när personen inte har insett hur roligt livet är.

sry är trött, läste: "uppenbart". 


   
SvaraCitera

Chocolatemustache :

Det är personligt

Skriv inte sånt då... Hatar när folk börjar skriv om något och sen när någon frågar så säger hen "Det är personligt", jävligt drygt.


   
SvaraCitera

Vill be er vara uppmärksamma på att det är en självmordsbenägen användare som ber om stöd och hjälp i denna tråd. Det är därför väldigt olämpligt att kommentera elaka och nedsättande saker. Har rensat lite grann och vill uppmana er att tänka efter en extra gång innan ni trycker på Skicka-knappen.

/Mod


   
SvaraCitera

Precis som NEMI säger så är det fullt möjligt att vara självmordsbenägen utan att vara deprimerad. Är i en liknande situation - jag skrattar, har roligt, träffar kompisar, det går jättebra i skolan osv men jag vill ändå bara dö. Jag vet inte heller varför det är så, men jag vet att det är en känsla som går över och som förhoppningsvis, med tiden, kommer att försvinna.

Vi har en jättebra lista med stödorganisationer man kan vända sig till i stunder då man mår dåligt, kan verkligen rekommendera dig att kika där och ta kontakt med någon av dem när det känns tungt.  http://ungdomar.se/forum/thread/hit-kan-du-vaenda-dig-naer-du-behoever-stoed


   
SvaraCitera

Zymba: Precis som NEMI säger så är det fullt möjligt att vara självmordsbenägen utan att vara deprimerad. Är i en liknande situation - jag skrattar, har roligt, träffar kompisar, det går jättebra i skolan osv men jag vill ändå bara dö.

Bara för att man på ytan mår bra och allt verkar flyta på betyder det inte att man djupare i själen mår bra. Det kan mycket väl vara en depression som finns i bakgrunden och ställer till det för en själv.


   
SvaraCitera

Razor:

Bara för att man på ytan mår bra och allt verkar flyta på betyder det inte att man djupare i själen mår bra. Det kan mycket väl vara en depression som finns i bakgrunden och ställer till det för en själv.

Det har jag inte förnekat, jag svarade bara på trådskaparens fråga.


   
SvaraCitera