Aviseringar
Rensa alla

Vill du ens fira jul?


Alltid trevligt när julen kommer , enda gången på året jag mina släktingar .


   
SvaraCitera
mynona

mens:

låter mysigt! känner du ingen stress över julklappsköp eller julfixande?

fixar inte mer än att jag sätter upp någon enstaka julpyntsprydnad. och julklappar köper jag oftast inte - just detta år köpte jag en julklapp var till ömma moder och pappa, och eftersom det var mycket av en slump att jag såg något jag kom på att de skulle gilla har jag inte tyngts av några krav kring det. Enda som blir jobbigt är att slå in det snyggt i presentpapper, men jag ska i alla fall strunta i band och köper endast en stor rosett var att sätta på


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

fixar inte mer än att jag sätter upp någon enstaka julpyntsprydnad. och julklappar köper jag oftast inte - just detta år köpte jag en julklapp var till ömma moder och pappa, och eftersom det var mycket av en slump att jag såg något jag kom på att de skulle gilla har jag inte tyngts av några krav kring det. Enda som blir jobbigt är att slå in det snyggt i presentpapper, men jag ska i alla fall strunta i band och köper endast en stor rosett var att sätta på

brukar ni fira jul bara ni tre? låter mysigt hursom.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

ska antagligen fira med tre katter och en hund. hoppas att det går väl. 


   
SvaraCitera
mynona

mens:

brukar ni fira jul bara ni tre? låter mysigt hursom.

detta år blir det så, men även när fler ingår så brukar jag inte behöva göra nåt alls. 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

detta år blir det så, men även när fler ingår så brukar jag inte behöva göra nåt alls. 

i år ba mynona du får göra allt i år, ALLT!!!


   
SvaraCitera

Kanske.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

aristoteles:
Vi kör en modifierad variant av jul. Vi träffas, äter mat och godsaker i julens regi, men skippar julklappar och annat som känns jobbigt.

Vi har vanligtvis inga barn med på jul så julklappar känns onödigt. Vi har dock julklappsbyte, där alla köper nånting för ca 200kr som man sedan delar ut slumpmässigt på kul.

Det känns som en skön kompromiss mellan tradition och vad som är bekvämtTumme upp
Inga tvång eller ångestmoment.

låter mysigt! vad brukar du köpa? känns lite knepigt att hitta något som passar alla


   
SvaraCitera

Oh yeah, jag älskar julen, julgran, massor av mat, träffa släkten som jag bara träffar en gång per år och mycket annat. Rent allmänt är julen en chill högtid mot allt jävla stressande resten av året. 


   
SvaraCitera

mens:

låter mysigt! vad brukar du köpa? känns lite knepigt att hitta något som passar alla

Ja det är lite knepigt, i vissa fall så styr vi lite själv vem som får vad för att det skall passa någorlunda. I år har jag till exempel köpt två fina kaffeglas med vakumisolering, det passar de flesta i min familj för de flesta dricker kaffe. Men skulle någon som inte har användning för dem få mitt paket så kan jag styra om det till någon annan. Ofta kan det vara rena praktiska grejor som grytor eller kuddar, men även mer komiska saker. Vi har inga restriktioner för vad det får vara så det blir oftast väldigt spridda resultatMycket glad


   
SvaraCitera

Jag firar ALLTID jul, jag tycker att det är viktigt, det är en tid då man kan vara med släkten, ge varandra julklappar och bara ha det trevligt! Att titta på Kalle Anka är ju också en sån där tradition som vi i familjen har hållit fast vid, visst det blir lite tjatigt med de lägger ju till något nytt varje jul, lite synd att jag inte har sett någon av filmerna även fast dem verkade bra Förvirrad
Att äta julmat och julgodis är ju ett måste! Mycket glad


   
SvaraCitera

mens:

brukar ni ge klappar? 

ja men gjorde ej förra året, bara till player one. han får inget i år hehe. vet inte varför jag har blivit så care inför att ge folk julklappar, har typ kommit naturligt.


   
SvaraCitera

Har köpt såhär många julklappar: 0
Är rätt otaggad och bryr mig ytterst lite.


   
SvaraCitera

Lussekatter + julmat + pepparkakor + julmust + nötter + "Tomten är far till alla barnen" + julklappar. Mycket glad


   
SvaraCitera

Nej och det är skönt det för vill inte träffa min äckliga släkt ändå


   
SvaraCitera