Aviseringar
Rensa alla

Vill du som är mellan 16 och 19 år delta i en undersökning om ungdomars psykiska mående?


Ämnesstartare

Idag kommer det flera rapporter i tv och tidningar som handlar om att dagens ungdomar mår allt sämre psykiskt. Stämmer det?

Du som är mellan 16 och 19 år erbjuds härmed att delta i en studie med syfte att undersöka hur många ungdomar som känner sig oroliga och nedstämda. I studien undersöks också hur stressade ungdomar känner sig och hur ni upplever er livskvalitet.

Det du behöver göra är att fylla i en enkät på internet genom att gå in via länken nedan. Frågorna i enkäten handlar om hur du mår och hur din livssituation ser ut. Svaren i enkäten kommer att sammanställas i en examensuppsats vid Linköpings Universitet. Det kommer inte gå att se vilka som är just dina svar.

Det är anonymt att delta och helt frivilligt. Enkäten tar ca 25 minuter att fylla i. Du kan om du vill få en sammanställning av dina svar skickad till dig genom att uppge en mailadress i slutet av
enkäten.

Så, du som är mellan 16 och 19 år och vill delta, gå in via länken:

https://www.kbt.info/qform/elka2

Hälsningar Elinor Sjöns och Karin Elardt
Professor Gerhard Andersson, Linköpings Universitet

Får du problem vid ifyllandet av enkäten kontakta oss på: prevalensstudie@gmail.com


   
Citera
Ämnesstartare

25 minuter? Snarare 5. Ifylld hur som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag började fylla i tills jag insåg att jag inte är 19. [tired]


   
SvaraCitera

Fääärdig.


   
SvaraCitera

Leta upp en (eller flera) gymnasieklass(er) och tvinga dem att besvara frågorna istället, genom valfrihet att delta i studien så blir nog resultatet ganska overkligt och kanske till och med attraherar just dem som mår dåligt (för att dem vill hävda sig, uppmärksamhet eller liknande), medan dem som mår bättre inte känner att de har någon anledning att delta.


   
SvaraCitera