Aviseringar
Rensa alla

vill förändra min kropp


Ämnesstartare

Åh allt är fel med min kropp tycker jag många säger att den är fin men jag hatar den. Jag har långa muskelösa ben väldigt smal och platt lång också, jag fullständigt HATAR den. Vill vara kort är just nu 1.58 och vill ha korta ben lite lite "knubbig" asså inte pinsmal och former, bredare höfter större lår. Jag vet jag vet att man inte bara kan ändra hela skig själv utan operering men har ni något tips hur man går upp i vikt fort blir mer musklig på benen (vilka tränings tips dårå) och kanske om det går "stanna" eller göra min växt långsamare? Tack för svar om ni har något tips på något sätt. 😉


   
Citera
Ämnesetiketter

Aldrig hört någon kalla sig själv lång när man är 1,58. Själv är man 1,57 och blivit kallad dvärg tom (Arg) Vill du gå upp i vikt får du äta mer och vill du ha mer muskler på benen får du träna, benpress tex. Och nej det finns inget du kan göra för att stoppa din tillväxt. Eller finns gör det men det används bara i extremfall. Det bästa är nog att försöka komma över dina komplex. Det är troligtvis något som bara sitter i ditt huvud och som bara du tänker på. 


   
SvaraCitera

Om du vill vara kort så är 158 cm en bra längd för det, åt andra sidan så är det ju bra om du växer, och du bör inte tänka på din längd så mycket.

Vill du öka vikt så bör du tänka på den magiska formeln: kalorier ut och kalorier in. Jag käkar själv gröt och pasta då de är enklare att laga. 

Jag brukar köra stronglift 5x5 då det är både kul och effektivt enligt mig. 

Vill bara informera att du bör inte tänka så mycket på hur du vill se ut, var nöjd med din kropp och träna för att må bättre och inte för att ändra din kropps utseende. Det brukar sluta illa och man blir nästan aldrig nöjd. Haft många vänner som har slutat så för dem. Träna istället för att du ska må bra och pusha inte dig själv för mycket över dina mål.
HAr inget mer att tilläga, good luck and have fun.


   
SvaraCitera

Mer McDonalds och mer styrketräning.


   
SvaraCitera
Kudhos

Dina gener bestämmer när du vuxit klart. du kanske växer mer, du kanske inte. Det finns inget att göra åt ens längd.

Annars kan du träna och äta rätt samt vila rätt.


   
SvaraCitera

158cm är inte långt...


   
SvaraCitera

Tycker du låter rätt perfekt jag men. Annars var "adaq"s svar rätt bra. 


   
SvaraCitera
Yaren

Var det märkligaste jag hört. Hur kan man tycka att man är "för lång" när man är 158? Är du 7 år eller vadå? 
varför vill du gå upp i vikt? Om du är hälsosam, äter rätt osv så äre ju lugnt. 

Jobba på ditt självförtroende 


   
SvaraCitera

LolNikita: musklig på benen

Knäböj och marklyft är bäst för benutveckling

LolNikita: om det går "stanna" eller göra min växt långsamare?

nej, omöjligt att stanna tillväxt men beroende på ålder blir du kanske inte så mkt längre


   
SvaraCitera

det är väl bara att börja gå på gym


   
SvaraCitera