Aviseringar
Rensa alla

Vill gå ner i vikt och klarar det inte själv...


sskother:

Jo alla är jätte snälla men det finns ingen jag känner att jag kan prata med, alla är ganska upptagna med sina egna problem men jag försöker lära känna dem jag inte känner så jätte bra mer.

Alltid en början[y]


   
SvaraCitera

sskother:

Jag har varit och pratat med en dietist, men det gav ingen större hjälp, hennes bästa exempel är att byta filmjölk med smak till natruell fil...

Du kanske skulle besöka en bättre dietist i så fall. Skaffa ett matschema som du kan följa och be en läkare/sjukgymnast/whatever hjälpa dig hitta träningsformer du kan utöva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sskother:

jag och min mamma tror att det kan vara därför.

Det är det..


   
SvaraCitera

Det jag iaf gör är väl att när jag kollar på t.ex. choklad, socker elr chips. Tänk att de maten har gör mig tjockare och tjockare. På så sätt ser jag på nyttigt mat och tänker. "Tänk att jag kmr att gå ner i vikt av detta mat"
Skyll dig själv att du är tjock. Det e du som äter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rebban:

Av egen erfarenhet har jag upptäckt att det inte till största delen beror på VAD man äter, utan HUR MYCKET man äter.

Det är en kombination av dessa saker, faktiskt. Du kan äta tonvis med kalorisnål mat och aldrig gå upp i vikt, men sen sätter du dig ner och kränger en 300g chipspåse och en liter läsk så har du helt plötsligt fått i dig kalorier för två dagar.


   
SvaraCitera