Aviseringar
Rensa alla

Vill göra skillnad


Ämnesstartare

Hej, jag har tänk under hela dagen och jag undrar vad mening med mitt liv är. O jag var lite osäker vad jag har för mening och då började jag tänka på vad jag ville göra, och då kom jag fram till att jag vill göra något för människorna, fattigdomen och orättvisorna. Det låter stort, men alla vill ju ha ett bra liv och alla vill förändra världen men det är inte så många som gör något.. dem bara sitter och väntar på att något ska hända.

Jag skulle vilja starta en liten grupp med människor där vi samlar ihop pengar, kläder kanske mat vad som helst och sedan skicka det till u-länder..

Vet inte om det funkar men vad tycker ni? finns det någon chans att jag på något sätt lyckas? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Gå med i Nordisk Ungdom Vi är för lokalt självbestämande, för yttrandefrihet och ett hållbart samhälle.


   
SvaraCitera

acadi:

Gå med i Nordisk Ungdom Vi är för lokalt självbestämande, för yttrandefrihet och ett hållbart samhälle.

Och en smula fascism for good measure.


   
SvaraCitera

Protestera utan för riksdagshuset.


   
SvaraCitera

Det är efterblivet att skicka pengar till de fattiga, det gör de bara mer låsta i vårt system där de agerar skräckexempel för att "västvärlden" skall hålla sig till den monetärt ekonomiska tron.


   
SvaraCitera

acadi:

Gå med i Nordisk Ungdom Vi är för lokalt självbestämande, för yttrandefrihet och ett hållbart samhälle.

Låter som en standard fras från vilken som helst politisk grupp i Sverige. Jag menar, har vi någon politisk grupp i Sverige som inte är för lokalt självbestämmande, yttrandefrihet och ett hållbart samhälle? [smile]

Ge exempel i stället på saker där ni i NU är unika [bigsmile]


   
SvaraCitera

gör ingen skillnad. tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Låter som en standard fras från vilken som helst politisk grupp i Sverige. Jag menar, har vi någon politisk grupp i Sverige som inte är för lokalt självbestämmande, yttrandefrihet och ett hållbart samhälle?

Ge exempel i stället på saker där ni i NU är unika

Finns flera organisationer med liknande ideologi, men ingen med den ideologin och den strategin.


   
SvaraCitera

acadi:

acadi P

Image


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera